نخستین خودروهای خارجی بزودی وارد ایران خواهد شد

وزیر صنعت گفت: وظیفه دولت در واردات خودرو انجام شد و نخستین خودروها بزودی وارد بازار خواهد شد و تا پایان سال به ۹۰‌ هزار دستگاه خواهد رسید.

به گزارش بیداربورس، رضا فاطمی‌امین با بیان اینکه دولت وظیفه مربوط به واردات خودرو انجام داده و اگر مشکلی فراروی واردکنندگان باشد رفع خواهد شد به ایرنا گفت: واردکنندگان در مسیر واردات خودرو و انعقاد قرارداد هستند و باید خدمات پس از فروش را تضمین کرده و یا نماینده رسمی بوده و یا انتقال فناوری انجام دهند. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۰‌ هزار خودرو با اولویت محصولات کمتر از ۱۰ هزار یورو وارد شود.

بر اساس این گزارش، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت هم گفت: ارائه خدمات پس از فروش و همچنین رعایت استانداردهای ۸۵گانه از جمله مدارک اصلی درخواست شده از شرکت‌های وارد کننده است. واردات خودرو صرفاً از چین نخواهد بود و محصولات کره‌ای و ژاپنی نیز وارد بازار خواهند شد.

وی افزود: قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی در بورس کالا و بر مبنای عرضه و تقاضا انجام خواهد شد که کنترل بهتری بر روی قیمت دارد. اگرچه بر واردات بر خودروهای اقتصادی تاکید شده اما قیمت این خودروها لزوماً اقتصادی نخواهد بود. زیرا در بورس کالا عرضه می‌شوند.

کد خبر 23576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =