آیین‌ نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی در جلسه هیات وزیران خبر داد.

به گزارش بیداربورس، علی بهادری جهرمی از تصویب آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی خبر داد و گفت: در راستای حمایت از صادرات محصولات تولیدی بویژه بخش خصوصی و غیردولتی، آیین‌نامه‌ای در جهت ارتقای مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین‌ المللی به تصویب رسید که وزارت صنعت و برخی دستگاه‌های دیگر مکلف به حمایت از تولیدکنندگانی که محصولات داخلی را با استانداردهای روز جهانی تولید می‌کنند و در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای آنها شدند.

وی افزود: به منظور حمایت و تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، آیین‌نامه دیگری تصویب شد تا سرمایه‌گذاری و صادرات برای شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان تسهیل و تقویت شود. همچنین به منظور ارتقای بهره‌برداری از ظرفیت‌های اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی در تولید این اقلام راهبردی به ویژه از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان امتیازات ویژه‌ای برای اعضایی که در این راستا حرکت می‌کنند در نظر گرفته شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این آیین‌نامه برنامه اجرایی را برای ارتقای بهره‌وری، مدیریت و کاهش ارزبری و توسعه صادرات در حوزه تخصصی به تصویب شورای مربوطه برسانند.

کد خبر 23655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =