برق سیمانی ها از هفته آینده قطع می شود

رئیس هیات مدیره انجمن سیمان ضمن اشاره به محدودیت ۱۰۰ و ۵۰ درصدی گاز شرکت های این صنعت از احتمال قطع برق از هفته آینده خبر داد.

به گزارش بیداربورس، حمید فرمانی با بیان اینکه مازوت به تنهایی نمی تواند هوای تهران را آلوده کند به مهر گفت: با وجود قطعی ۱۰۰ و ۵۰ درصدی گاز شرکت های سیمانی، احتمال قطعی برق از هفته آینده وجود دارد.

وی افزود: اعمال محدودیت در مصرف گاز از ۱۸ آبان آغاز شده که در برخی شرکت‌ها قطع کامل و در برخی دیگر محدودیت شدید تا ۵۰ درصدی بوده و به نظر می‌رسد با تشدید هوای سرد، محدودیت‌ها بیشتر شود.

این فعال صنفی ادامه داد: با توجه به اینکه سوخت دوم شرکت های سیمانی در فصول سرد و هنگام قطع گاز، مازوت است از ماه‌ها قبل مازوت ذخیره شده تا در این ایام استفاده شود. بنابراین سیمان با مازوت تولید می‌شود و مشکلی هم نیست.

فرمانی توضیح داد: در مورد تأثیر مازوت بر آلودگی هوا نیز قانون هوای پاک وجود دارد و دستگاه‌های زیادی مخاطب این قانون هستند اما باید دید عمل می شود یا خیر؟ مجموع عوامل موجب آلودگی هوای تهران شده و مصرف مازوت نمی‌تواند به تنهایی این وضعیت را به وجود آورد. از سوی دیگر صنایع زیادی در تهران از مازوت استفاده نمی‌کنند و به جز شرکت سیمان تهران، مابقی تولیدکنندگان سیمان با فاصله زیادی از تهران مستقر هستند.

کد خبر 24766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =