پیش‌بینی آژانس اتمی از افزایش قیمت نفت در سال میلادی آینده به دو دلیل

آژانس اتمی پیش‌بینی کرد قیمت نفت در سال میلادی آینده به دو دلیل افزایش تقاضای تا ۱.۷ میلیون بشکه در روز و کاهش ۱۴ درصدی سهم روسیه ، افزایش خواهد یافت.

به گزارش بیداربورس به نقل از بلومبرگ، آژانس اتمی با اشاره به افزایش مصرف روزانه ۱.۷ میلیون بشکه نفت در سال آینده و ثبت ۱۰۱.۶ میلیون بشکه در روز، اعلام کرد: کاهش تولید نفت روسیه شروع از ماه جاری شروع می شود. زیرا تحریم‌های اروپا به دلیل حمله به اوکراین، مسکو را مجبور به عدم تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز کرده و سطح فعلی و روزانه تولید از ۱۱.۲ به ۹.۶ میلیون بشکه تا پایان سه ماه اول کاهش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، بنابراین تولید روسیه تا اواخر اسفند و اوایل فروردین سال آینده ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت و در صورت تحقق این پیش‌بینی‌ می‌تواند روند اخیر قیمت‌های آتی نفت را که پس از بدترین افت هفتگی در چهار ماه اخیر به ۸۰ دلار در هر بشکه کاهش یافته، معکوس کند.

قیمت‌های پایین‌تر نفت، اعانه خوشایندی برای مصرف‌کنندگانی است که با موجی از تحریم‌ها مواجه هستند. تأثیر کامل تحریم‌های اقتصادی بر روی عرضه محصول و نفت خام روسیه بعدا مشخص خواهد شد و آژانس با توجه به حرکت به سوی ماه‌های زمستان و تراز نفتی فشرده‌تر در سه ماه دوم سال، نمی‌تواند افزایش قیمت دیگر را رد کند.

کد خبر 25048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =