شروع طوفانی بورس انرژی در هفته اول زمستان

ارزش معاملات بورس انرژی ایران در نخستین هفته زمستان به بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش بیدار بورس و به نقل از بورس انرژی ایران، سهم معاملات تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری این هفته ۴۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۲۳۱ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۲۸۹ ریال برای ۳۰۴ هزار و ۵۳۸ تن فراورده بود.

رینگ بین‌الملل ۳۷ هزار و ۲۴۲ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۲۸۹ ریال و رینگ داخلی ۱۴ هزار و ۲۴ میلیارد و ۵۷۹ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۹۶۹ ریال از معاملات بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری را در هفته اول دی‌ماه میزبانی کردند.

در این هفته به‌ترتیب فراورده‌های نفتای سنگین، نفتای سبک، آیزوریسایکل، حلال ۴۰۲ و هگزان در رینگ داخلی و فراورده‌های گاز مایع، حلال ۴۰۲، ریفورمیت، بنزین و حلال ۵۰۳ در رینگ بین‌الملل بیش‌ترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

ارزش معاملات ۱۷۶ هزار و ۸۶۳ ورقه سلف موازی استاندارد فروخته‌شده در هفته کاری منتهی به ۷ دی‌ماه ۳ هزار و ۵۳۶ میلیارد و ۳۵۷ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۴۸۰ ریال بود. ۳ هزار و ۲۶۰ ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۱۷۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ۶۰ هزار ریال، ۴ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۵۶۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۳ هزار و ۱۳۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۸۰۰ ریال و ۱۶ قرارداد آتی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال نیز در هفته آغازین زمستان دادوستد شدند.

** عرضه‌های شنبه

امروز شنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ هزار و ۱۷۶ تن فراورده هیدروکربوری در بورس انرژی ایران عرضه می‌شود که از این میزان بیش از ۱۰ هزار و ۳۹۶ تن آن به میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی تعلق دارد.

همچنین رینگ داخلی نخستین روز هفته جاری، میزبان عرضه آیزوریسایکل، آیزوفید و حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز، آیزوفید و نفتای سنگین تصفیه‌نشده پالایش نفت شیراز، برش سنگین شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، بلندینگ نفتا پالایش نفت بندرعباس و رافینت شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران است.

در رینگ بین‌الملل ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ نیز ۴۸ هزارتن گاز مایع شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران عرضه می‌شود.

کد خبر 25227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =