نرخ سود بانکی ۲۵ درصدی صحت دارد؟ 

روز گذشته شایعه‌ افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی در بانک‌های دولتی تا ۲۵ درصد به گوش می‌رسید و از سویی دیگر گفته می‌شد که نرخ سود تسهیلات بانکی نیز در شعب بانک‌های دولتی و خصوصی افزایش یافته و به حدود ۲۴-۲۵ درصد رسیده است در حالی که این نرخ پیش از این ۱۸ درصد بود!

به گزارش بیداربورس روز گذشته شایعه‌ افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی در بانک‌های دولتی تا ۲۵ درصد به گوش می‌رسید و از سویی دیگر گفته می‌شد که نرخ سود تسهیلات بانکی نیز در شعب بانک‌های دولتی و خصوصی افزایش یافته و به حدود ۲۴-۲۵ درصد رسیده است در حالی که این نرخ پیش از این ۱۸ درصد بود!
لازم به ذکر است که شورای پول و اعتبار هنوز به صورت رسمی مصوبه‌ای درباره تغییر نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی نداشته و مشخص نیست بانک‌های دولتی و خصوصی با چه مجوزی نسبت به افزایش این نرخ‌ها اقدام کرده‌اند!؟
وزیر اقتصاد نیز پیش‌تر گفته بود که در مصوبه شورای پول و اعتبار جزئیاتی برای افزایش نرخ سود بانکی در قالب اوراق گواهی سپرده مصوبه شده و برای هر یک از سپرده‌های کوتاه مدت، بلندمدت نرخ‌ها متفاوت است و بانک مرکزی اعلام خواهد کرد و این افزایش تا پایان امسال اجرایی می‌شود.
با این حال علی‌رغم اینکه مشاهدات میدانی گواهی بر موارد ذکر شده و افزایش این نرخ است، علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفته که تنها نرخ سود اوراق گواهی سپرده به ۲۳ درصد افزایش یافته و در حال حاضر در پرداخت نرخ سود سپرده بانکی  تغییری ایجاد نشده است.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 25396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =