"خپارس" گزارش ارزشیابی داد و آماده گشایش نماد در تابلو جدید شد

شرکت پارس خودرو گزارش ارزشیابی سهام از دو روش نسبی و خالص ارزش دارایی ها را با تکیه بر صورت های مالی ۶ و ۹ ماهه منتشر کرد و آماده گشایش نماد در تابلو جدید شد.

به گزارش بیداربورس، شرکت پارس خودرو که از تیر با توقف نماد و اخراج از بورس در بازار پایه زرد فرابورس ، پذیرش شده، گزارش ارزشیابی را بر اساس داده های صورت های مالی ۶ و ۹ ماهه منتشر کرد تا امکان گشایش نماد در تابلو جدید فراهم شود.

بر اساس این گزارش، ارزشیابی شرکت پارس خودرو با روش های معمول ارزش‌گذاری مورد بررسی قرار گرفته است. روش های مورد استفاده در این گزارش شامل روش ارزش گذاری نسبی و خالص ارزش دارایی ها است. در روش ارزش گذاری نسبی از دو نسبت قیمت به فروش P/S و قیمت به تولید P/P استفاده شده است.

از آنجا که شرکت دارای زیان عملیاتی و انباشته بوده و برآورد وضعیت عملیاتی شرکت برای سال های آینده نیز حاکی از زیان است از روش های تنزیل جریان نقد آزاد سهامداران FCFE و روش های مبتنی بر سودآوری همانند روش تنزیل سود تقسیمی DDM و P/E استفاده نشده است.

ارزش شرکت پارس خودرو با استفاده از روش قیمت فروش P/S معادل ۱۵.۳ هزار میلیارد تومان، روش قیمت به تولید P/P معادل ۱۶.۷ هزار میلیارد تومان و با استفاده از روش ارزش خالص دارایی ها معادل ۱۲.۹ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. پس از محاسبه ارزش شرکت با روش های ارزشیابی مذکور با استفاده از میانگین موزون آنها که وزن هر یک در جدول زیر مشخص شده، ارزش کل شرکت برآورد شده است.

*جمع بندی ارزش گذاری شرکت پارس خودرو

"خپارس" گزارش ارزشیابی داد و آماده گشایش نماد در تابلو جدید شد

با توجه به مطالب فوق، ارزش کل شرکت پارس خودرو معادل ۱۵.۴ هزار میلیارد تومان و ارزش هر سهم شرکت معادل ۱۳۶۰ ریال برآورد می‌شود. گزارش کامل ارزشیابی را می توان اینجا مشاهده کرد.

کد خبر 27737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =