فروشنده‌ها مسابقه سرخطی زدن دارند

بازار سهام هم‌اکنون به دلیل عدم شفافیت در متغیرهای کلان با ابهام اساسی مواجه شده و دامنه منفی ۲ درصد از طرفی سرعت افت را کاهش داده تا زمان بخرد و از طرف دیگر خود عاملی جهت تشدید بیش واکنشی شده است.

بیش واکنشی به ابهامات سیاسی

به گزارش بیداربورس، بازار سهام هم‌اکنون در وضعیت بیش واکنشی به ابهامات اساسی به سر می‌برد اما به واقع فضا آنقدرها هم غیر شفاف نیست. بازار جهانی، نرخ ارز، نرخ سود، تورم و نقدینگی به عنوان متغیرهای اساسی شاید از دید فعالان بازار بورس ایران شفاف نباشد اما به واقع شفاف شده‌اند.

متغیرهای تاثیرگذار بر بورس

"قیمت‌های جهانی و مصاحبه‌های اعضای دارای رای فدرال رزرو نشان می‌دهد که سیاست فعلی تا ۲۰۲۳ ادامه دارد. معاملات چسبنده دلار به سطح ۲۵هزار تومان نشان می‌دهد که کف قیمت دلار آنچنان که تصور می‌شد پایین نیست و یا بازارساز خود نمی‌خواهد که تلاطم سنگینی ایجاد شود. وضعیت تورم و رشد نقدینگی با توجه به بودجه و همچنین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، نیز کاملا مشخص است و روند نرخ بهره که برخی نگران افزایش آن بودند، حداقل صعودی نیست. "

فروشنده‌ها مسابقه سرخطی زدن

ازین زاویه اگر یک بورسی نباشید، فضای اقتصادی تا حد بسیار زیادی برای شما شفاف است. در بورس فروشنده‌ها مسابقه سرخطی زدن در صف فروش گذاشته‌اند و بعید است که بخش مهمی از آنها بدانند که چرا چنین می‌کنند. اگر یک روز بورسی‌ها به خود استراحت می‌دادند و به دل طبیعت می‌زدند، بازار متعادل می‌شد...

به تعادل رسیدن بازار، فرصت فروش تلقی میشود!

تزریق منابع از محل اوراق بدهی و خریدهای سنگین هلدینگ‌ها می‌تواند طی روزهای آینده منجر به تعادل بخشی بازار شود. هم‌اکنون برخلاف سال ۹۹، زمانی که نمادهای لیدر بازار به صف خرید می‌رسند و امید برای تعادل سایر بخش‌های بازار به وجود می‌آید، شاهد افزایش حجم صفوف فروش هستیم. به عبارتی در نمادهایی که هفته‌ها است در صف فروش مانده‌اند، به تعادل رسیدن بازار، فرصت فروش تعبیر می‌شود.

کد خبر 2791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =