تهیه ۳۷۰ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش ۵ میلیارد یورو در مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مطالعات و مجوزهای ۳۷۰ طرح به ارزش پنج میلیارد یورو انجام شده و آماده جذب سرمایه‌گذاری برای آغاز کار است.

به گزارش بیدار بورس، حجت الله عبدالملکی در نشست نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۳ اظهار داشت: ۳۷۰ پروژه سرمایه گذاری در مناطق هفت گانه شناسایی و مطالعات آن انجام شده و طرح توجیهی آماده شده که براساس آن میزان سودآوری نیز مشخص شده است.
وی با بیان اینکه بازار، زمین، انرژی، فناوری و شاخص‌های عالی سرمایه گذاری ارزیابی شده، تصریح کرد: برای ساده‌تر کردن مسیر سرمایه گذاری برای این طرح‌ها مجوزهای بی‌نام آماده شده و مسائل اداری طرح ها پایان یافته است.
عبدالملکی با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آمادگی دریافت پیشنهادات برای سرمایه گذاری را دارند، خاطرنشان کرد: ارزش میزان سرمایه‌گذاری ۳۷۰ طرحی که امروز رونمایی می شود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان است که ۴.۵ تا ۵ میلیارد یورو محاسبه شده است.
وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حرکت جهشی اقتصاد کشور در سال‌های آینده را رقم خواهند زد، خاطرنشان کرد: ۲ راهبرد مردمی و جهانی کردن این محدوده‌ها را دنبال می کنیم تا حضور قدرتمندانه ای در جهان داشته باشیم.
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برای ایجاد منطقه‌های مشترک با ۱۸ کشور جهان در حال مذاکره هستیم، تصریح کرد: با برخی کشورها مذاکرات در مرحله اولیه قرار دارد و با برخی دیگر مانند عراق و روسیه اسناد امضا شده و به مرحله مطالعاتی رسیده‌ایم.
وی درخصوص مناطق آزاد مشترک با عراق گفت: تاکنون سه منطقه از سوی این کشور اعلام شده که بازدیدها و بررسی ها انجام شده و به زودی تعیین خواهد شد، از سوی دیگر پیش‌نویس منطقه مشترک با ترکیه نیز آماده شده و تا تیرماه به امضا خواهد رسید.
عبدالملکی با بیان اینکه برای مناطق مشترک و متناظر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی شرکت دانش بنیان محصولاتی خلاقانه و فناور تولید می کنند که توان صادراتی دارند و در حال توسعه هستند.

کد خبر 29490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =