تعطیلی برخی مشاغل اسپانیا در گرمای شدید

اسپانیا کار در فضای باز را در شرایط گرمای شدید ممنوع کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکونومی، یولاندا دیاز، وزیر کار اسپانیا اعلام کرد که اسپانیا کار در فضای باز را در دوره‌های گرمای شدید ممنوع می‌کند.

وی در توضیح برنامه دولت برای اصلاح قانون کار موجود گفت: تغییرات آب و هوایی راه خود را به زندگی مردم عادی باز کرده و این تاثیر واقعی است.

دیاز تصریح کرد که این ممنوعیت زمانی اجرا خواهد شد که آژانس هواشناسی اسپانیا (AEMET)، هشدارهای گرمای قرمز یا نارنجی را صادر کند، سناریویی که قبلا در چند مورد غیرعادی گرمای هوای امسال رخ داده است.

وزیر کار اسپانیا افزود: در گذشته، ما شاهد حوادث بسیار جدی بودیم که در آن کارگران در اثر گرمازدگی تسلیم شدند. به عنوان مثال، تابستان گذشته در جریان موج گرما در مادرید، یک پیرمرد ۶۰ ساله هنگام تمیز کردن خیابان‌های شهر جان خود را از دست داد همچنین چند روز بعد، یک مرد ۵۶ ساله در حین تحویل آگهی به خانه‌ها جان باخت.

آژانس بهداشت عمومی اسپانیا تخمین زد که دمای شدید در سال ۲۰۲۲ باعث مرگ نزدیک به ۶۰۰۰ نفر شد که اکثریت قریب به اتفاق مرگ و میرها در ماه‌های تابستان رخ داده است.

به گزارش آژانس هواشناسی اسپانیا، تابستان گذشته گرم‌ترین تابستان اسپانیا از زمان شروع ثبت رکورد گرما در سال ۱۹۶۱ بود.

اسپانیا امسال همچنان با شرایط فوق‌العاده گرم و خشک دست و پنجه نرم می‌کند. در واقع، این کشور به تازگی گرم‌ترین، خشک‌ترین و آفتابی‌ترین آوریل خود را تا به امروز ثبت کرده است.

در واکنش به بحران خشکسالی و گرما در این کشور، دولت اسپانیا در روز پنج‌شنبه نشست اضطراری وزیران برگزار کرد تا اقدام جدیدی را با هدف محافظت از کارگران در برابر گرمای شدید تصویب کند.

کد خبر 29645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =