روز موعود در بازار ارز، سکه و بورس

از تعیین تکلیف نوبت‌دهی تحویل خودرو به ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه یکپارچه تا خبرهای آزادسازی بخشی از اموال بلوکه شده ایران برخی خبرهایی هستند که می‌توانند امروز را به روز سرنوشت‌سازی برای بازارها تبدیل کنند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، امروز روز مهمی برای بازار سرمایه و بازارهای ارز و طلا خواهد بود. نتیجه نوبت‌دهی ثبت‌نام کنندگان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امروز مشخص خواهد شد و همزمان خبرهای مربوط به آزادی پول‌های بلوکه‌شده ایران در بازار دست به دست می‌شود. بازار سرمایه که بازار شفاف‌تری است و از نظر آمار و ارقام اطلاعات بهتر و بیشتری برای ارزیابی در اختیار تحلیلگران قرار می‌دهد، نشان می‌دهد که همزمان با شروع طرح ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ارزش معاملات خرد بازار روند نزولی گرفته است، شاخص کل دیگر موفق به ثبت سقف بالاتر نشده و روند نزولی به خود گرفته است. بازار سرمایه چند روز مانده به ثبت نام خودرو به پیشواز این طرح رفت و نزولی شد ارزش معاملات خرد بازار سرمایه از آن زمان تا کنون به یک سوم نسبت به اوج خود در اردیبهشت ماه رسیده است و تا پایان مهلت ایجاد حساب وکالتی ارزش معاملات خرد نسبت به سقف خود به کمتر از نصف رسید.

بررسی های میدانی از بازار ارز و سکه هم نشان دهنده کمبود نقدینگی و نبود عمق در بازار پس از شروع نام نویسی برای ثبت نام خودروبود. معامله گران در این مدت از نبود ریال و پول در بازار میگفتند و بازار را کم عمق ارزیابی می کردند ولی بررسی نمودار دلار هم نشان می‌دهد که پس از شروع ثبت نام خودرو اسکناس آمریکایی بالایی خاصی نداشته و در مدار نزول قرار گرفته است.

گفته می‌شود بخشی از پول های بلوکه شده امروز آزاد خواهد شد و بازارها از نظر ذهنی این اتفاق را برای خودشان فرصتی مغتنم می‌دانند و احتمالا برای جذب این نقدینگی با هم رقابت خواهند کرد به همین خاطر امروز روز موعود در بازار ارز، سکه و بورس خواهد بود.

**روز سرنوشت ساز در بازار ارز

بازار ارز این روزها بیشتر از آنکه به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال پایبند باشد خبر محور است و بازارساز به خوبی توانسته بازار را با اهرم خبر کنترل کند و باید دید امروز با چه خبری بازارساز به رقابت پول های آزاد شده خواهد رفت و آن ها را از بازار ارز دور میکند. بررسی تکنیکی دلار هم نشان میدهد که امروز روز مهمی برای بازار ارز است و اگر روند صعودی دلار پرقدرت ادامه پیدا کند می تواند پایان روند نزولی کوتاه مدت را رقم بزند و احتمال افزایش قیمت ها بیشتر از کاهش قیمت خواهد شد.

دلار محدوده حمایتی ابر کومو را پس گرفته است ولی اگر بتواند بالای آن خودش را نگه دارد مقاومت های ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان و ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان مقاومت های پیش روی آن هستند، سد قیمتی ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان مهم ترین مقاومت پیش روی دلار است.

در صورتی که بازار ارز با خبر منفی رو به رو شود که قیمت ارز را کاهشی کند حمایت ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان سنگر اول دلار خواهد بود که در صورت واگذاری آن حمایت ۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان حمایت بعدی است.

**آیا سکه با الگوی دوجی سنجاقکی اوج می گیرد؟

 تورم ایالات متحده کمتر از انتظار بود، همین مسئله در ابتدا طلا را منفی کرد ولی در ادامه باعث شد که تحلیلگران پیش بینی کنند که فدرال رزرو در این جلسه نرخ بهره را افزایش نخواهد داد، شاخص دلار با این پیش بینی کاهش پیدا کرده است در صورتی که فدرال رزرو در جلسه امروز خود نرخ بهره را افزایش ندهد قیمت اونس طلا با اهرم کاهش ارزش دلار می تواند افزایشی شود.

سکه رفاه در روز قبل صف خرید شد بررسی تکنیکالی سکه رفاه یک کندل دوجی سنجاقکی را در روز قبل نشان میدهد و این کندل در شرایطی اهمیت پیدا می کند که در انتهای یک روند نزولی قرار دارد. در صورتی که سکه رفاه امروز یک کندل صعودی ثبت کند و قیمت پایانی سکه رفاه در روز جاری بالاتر از دیروز بسته شود می تواند به عنوان نشانه ای از پایان روند نزولی و چرخش روند تلقی شود.

در صورتی که سکه رفاه امروز کاهش یابد حمایت ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش رو دارد. ولی در صورتی که سکه رفاه با کندل دوجی سنجاقکی اوج بگیرد با مقاومت های ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برخورد خواهد کرد.

**پول‌های خروجی از ثبت نام خودرو به بورس می رسد؟

در دیدبان ۱۸ خرداد به بررسی وضعیت شاخص کل در روز قبلش پرداخته شد و در آن گزارش دیدبان به از دست رفتن روند صعودی شاخص کل در اندیکاتور ایچی کومو اشاره شد از آن روز تا به حال شاخص کل بازار سرمایه ۶ درصد در چهار روز معاملاتی اصلاح کرده است. بعضی نمادها به محدوده های حمایتی خوبی رسیده اند ولی ارزش معاملات خرد هنوز نتوانسته روند صعودی به خود بگیرد. تحلیلگران با آزادسازی پول های بلوکه شده ثبت نام خودرو به بازار سرمایه نسبت به بازار ارز و سکه خوش بین تر هستند با توجه به آزادسازی پول های بلوکه شده در خارج و خبرهای سیاسی مثبت در این روزها، کار برای افزایشی های دلار می تواند سخت شود ولی تنوع موجود در بازار سرمایه می تواند در صورت بروز توافق نیز دارایی های مردم را که از طرح ثبت نام خودرو ها خارج می شوند به خود جلب کند، همچنین بازار سرمایه به خاطر اززندگی و نداشتن مشکلات تورمی مانند آنچه دلار به وجود می آورد از جانب بازارساز می تواند با حمایت بیشتری رو به رو شود. در صورتی که شاخص کل بازار سرمایه همچنان به مسیر نزولی خود ادامه دهد محدوده دومیلیون و ۵۰ هزار حمایت ۳۸ درصد فیبوناچی سطح مهمی است که می تواند مانع از کاهش بیشتر شاخص کل و کلیت بازار سرمایه شود. در صورت افزایش شاخص کل مقاومت سطح دومیلیون و ۲۳۶ هزار واحد پیش روی شاخص قرار دارد.

کد خبر 30673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =