۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
موج ارزانی در انگلیس

شرکت خرده‌فروشی مارکس‌انداسپنسر(M&S) بریتانیا آخرین شرکتی است که قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

به گزارش بیداربورس، مارکس‌انداسپنسر روز دوشنبه جدیدترین گروه سوپرمارکتی در بریتانیاست که قیمت مواد غذایی را کاهش و نشانه‌هایی از کاهش افزایش تورم را نشان داد. اقدام M&S به دنبال اقدامات مشابه اخیر خرده‌فروشان عمده موادغذایی این کشور صورت می‌گیرد.

قول مهم ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا برای کاهش تورم در سال ۲۰۲۳ به نصف، به دلیل تورم بالای موادغذایی که طبق آخرین داده‌های رسمی در آوریل بیش از ۱۹ درصد و بر اساس داده‌های صنعت در ماه می ۱۷.۲ درصد بود، تضعیف شده است.

M&S قیمت ۷۰ محصول اصلی مانند گوشت چرخ‌کرده، ماست یونانی، فیله سالمون، نخود و تورتیلا را بین ۳ تا ۲۵ درصد کاهش داد. این گروه همچنین قیمت ۱۵۰ محصول را تا پاییز را متوقف کرد.

همچنین روز دوشنبه، موریسون، پنجمین گروه بزرگ سوپرمارکت بریتانیا، اعلام کرد که قیمت ۴۷ محصول را به طور متوسط بیش از ۲۵ درصد کاهش داده است. شرکت خرده فروشی تسکو، روز جمعه گفت که تورم موادغذایی در بریتانیا به اوج خود رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، هفته گذشته، شرکت خرده‌فروشی آسدا، قیمت بیش از ۵۰۰ محصول را تا پایان ماه اگوست مسدود کرد وشرکت خرده‌فروشی سینزبوریز اعلام کرد که قیمت دستمال توالت را تا ۱۱ درصد کاهش و سوپرمارکت زنجیره‌ای Waitrose قیمت بیش از ۲۰۰ محصول را کاهش داد.

کد خبر 30893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =