طلای جهانی ثابت ماند اما دلار سرعت گرفت

قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) پس از معاملات در بازه محدود ثابت ماند زیرا فعالان بازار در انتظار جهت‌گیری بیشتر از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در هفته جاری بودند.

به گزارش بیداربورس، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۵۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۹۵۰ دلار رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۹۵۱ دلار رسید.

ییپ جان رانگ، تحلیلگر بازار IG اظهارکرد به نظر قیمت طلا اخیراً توانی ندارد زیرا جهش‌های متناوب در ماه گذشته نتوانسته نتایج زیادی داشته باشد زیرا بازدهی قوی‌تر خزانه‌داری مانع از صعود فلز زرد بدون بازده شده است.

سرمایه‌گذاران اکنون بر شهادت پاول در کنگره در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تمرکز کرده‌اند تا نتایج بیشتری در مورد نرخ‌های بهره پس از توقف جنگ‌طلبانه فدرال رزرو در مورد تشدید سیاست‌های پولی در هفته گذشته ارائه کنند.

اگرچه طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ‌بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد. در همین حال، دلار آمریکا روز سه‌شنبه افزایش یافت و به بالاترین حد هفت ماهه خود در برابر ین رسید، در حالی که یوان پس از کاهش دو نرخ بهره چین برای اولین بار در ۱۰ ماه، کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس بانک مرکزی اسلواکی گفت: علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا باید در ماه جولای مجدداً نرخ بهره را افزایش دهد زیرا ریسک تورم به سمت نتایج بالاتر است، در حالی که انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه نرخ‌ها را ۲۵ واحد دیگر افزایش دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳.۹۱۱ دلار در هر اونس رسید و پالادیوم با ۱.۲ درصد کاهش به ۱۳۹۰ دلار و  ۱۵ سنت رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۹۷۰.۷ دلار رسید.

کد خبر 30896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =