افزایش ۸.۸ درصدی تولید فولاد خام ایران

طبق اعلام انجمن جهانی فولاد مجموع تولید جهانی فولاد طی ماه می ۲۰۲۳ میلادی کاهش ۵.۱ درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که تولید ایران طی این ماه ۸.۸ درصد و طی پنج ماه ابتدای سال میلادی با رشد ۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، همراه شده است.

به گزارش بیدار بورس به نقل از ایمیدرو، طبق آمار اعلامی انجمن جهانی فولاد، ۶۳ کشور فولادساز جهان طی ماه می ۲۰۲۳ میلادی، ۱۶۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵.۱ درصدی را نشان می دهد.

همچنین فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۳ میلادی، ۷۸۶ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که این میزان حاکی از کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

** رشد ۸.۸ درصدی تولید ایران

طی ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران در مجموع ۱۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۲.۲ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تولید فولاد خام ایران در می سال جاری میلادی نیز با رشد ۸.۸ درصدی نسبت به می ۲۰۲۲ میلادی به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۳ میلادی، چین با تولید ۴۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن(رشد ۱.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۵.۷ درصدی)، ژاپن با تولید ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۵.۳ درصدی)، امریکا با تولید ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (کاهش ۳.۴ درصدی) و روسیه با تولید ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (کاهش ۱.۹ درصدی) طی ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه های دوم تا پنجم جای گرفتند.

همچنین کره جنوبی باتولید ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۰.۴ درصدی)، آلمان با تولید ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (افت ۴.۷ درصدی)، برزیل با تولید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افت ۸.۱ درصدی)، ترکیه (کاهش ۱۹.۱ درصدی) و ایران (رشد ۲.۲ درصدی) نیز با تولید ۱۳ میلیون تن فولاد خام در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

نکنه قابل توجه برابر بودن تولید ایران و ترکیه است با این حال انجمن جهانی فولاد، ایران را در رتبه دهم جای داده است.

کد خبر 31028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =