بزرگ‌ترین بانک آمریکا حدود ۴۰ نفر از مدیران خود را اخراج می‌کند

یک منبع آگاه از تصمیم مقامات جی پی مورگان چیس، بزرگ‌ترین بانک آمریکا، برای اخراج حدود ۴۰ نفر از مدیران ارشد خود در ایالات متحده خبر داد.

به گزارش بیداربورس به نقل از رویترز، یک منبع آگاه از تصمیم مقامات جی پی مورگان چیس، بزرگ‌ترین بانک آمریکا، برای اخراج حدود ۴۰ نفر از مدیران ارشد خود در ایالات متحده خبر داد.

تعدیل نیروی مدیران بخش بانکداری سرمایه گذاری در جی پی مورگان پس از ماه ها رکود بازار بانکداری آمریکا صورت می گیرد که معاملات را در سراسر بورس وال استریت کاهش داده و بانک‌ها را وادار به اخراج هزاران کارمند کرده است.

دانیل پینتو، رئیس بانک جی پی مورگان، ماه گذشته هشدار داده بود که پیش بینی می‌شود هم درآمد بانکداری و هم معاملات سرمایه‌گذاری این بانک در سه ماهه دوم ۱۵ درصد کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، بانک‌های رقیب یعنی گروه گلدمن ساکس، مورگان استنلی (MS.N) و سیتی گروپ (C.N) نیز مدیران بخش بانکداری سرمایه گذاری را اخراج کرده‌اند چرا که عدم اطمینان از آینده بازار بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد.

این منبع گفت که کاهش کارکنان جی پی مورگان با توجه به شرایط کنونی یک اقدام معمولی است و اشاره کرد که این بانک همچنان مدیران و بانکداران را در حوزه های کلیدی خود حفظ می‌کند.

بلومبرگ اولین بار روز جمعه از این تعدیل نیرو در بزرگ ترین بانک آمریکا خبر داده بود.

ماه گذشته رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود که "جی‌پی مورگان چیس" قصد دارد حدود ۵۰۰ نفر از کارکنان خود را در بخش‌های مختلف اخراج کند.

جی پی مورگان در پی بحران بانکی آمریکا و ورشکستگی بانک فرست ریپابلیک، آن را در اوایل ماه گذشته میلادی خریداری کرده بود.

فرست ریپابلیک بزرگترین وام دهنده ایالات متحده بود که از سال ۲۰۰۸ در اوایل ماه مه، دچار ورشکستگی شد.

کد خبر 31055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =