کمبود شکر نداریم/ توزیع محموله ۱۰ هزار تنی در بازار

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت شکر در بازار توضیح داد: هیچ گونه کمبودی در زمینه شکر نداریم. توزیع در ۳ فروشگاه زنجیره‌ای آغاز شده و سایر فروشگاه‌ها نیز قول داده‌اند از فردا عرضه را شروع کنند.

به گزارش بیدار بورس، مسعود امراللهی - مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی - درباره علت کمبود شکر در بازار گفت: ما هیچ گونه کمبودی در زمینه شکر و در هیچ کالای دیگری نداریم. مسئله ای که وجود دارد این است که یک محموله ۱۰ هزار تنی شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی برای صنوف مختلف در استان‌های مختلف توزیع شد و از این ۱۰ هزار تن کمتر از ۵۰ تن آن جذب بازار شده است.

وی در ادامه بیان کرد: تنظیم بازار شکر بر عهده انجمن قند و شکر قرار داده شده و این انجمن ۲۰ تن شکر سهمیه‌ای در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار داده که ۵۰ درصد آن به فروش رسیده است. شکر برای بخش خصوصی است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید تبادلات مالی خود را با آنها به موقع انجام دهند که اقدام به این کار نکرده بودند و به همین دلیل با کمبود در بازار مواجه شدیم.

امراللهی افزود: کارخانجات تولید شکر متقاضی فروش شکر هستند ولی به دلیل کمبود نقدینگی فروشگاه‌های زنجیره ای این شکر خریداری نشده است. احتکاری از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رخ نداده است و توزیع شکر در ۳ فروشگاه زنجیره‌ای آغاز شده و سایرین قول داده‌اند از فردا عرضه را شروع کنند.

مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در یک برنامه تلویزیونی افزود: جهاد کشاورزی از یک ماه قبل شکر مورد نیاز را تخصیص داده است. عدم عرضه و احتکار دلیل کمبود شکر نیست.

وی ادامه داد: افزایش قیمت جهانی شکر رخ داده و وزارت جهاد کشاورزی قیمت پایه ثبت سفارش شکر را اصلاح کرده است. شکر در حد نیاز کشور موجود است و هیچ کمبودی نداریم. درب کارخانه ۲۵ هزار و ۵۰۰ و قیمت شکر فله مصرف کننده ۲۸ هزار تومان است.

کد خبر 31232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =