خرید تضمینی گندم از مرز ۵.۴ میلیون تن گذشت/ رشد ۲۷ درصدی تولید

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان خرید تضمینی گندم از ابتدای فصل کاشت تاکنون از مرز پنج‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن گذشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد و نسبت به ۲ سال گذشته ۶۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش بیدار بورس، سهراب سهرابی درباره وضعیت تولید گندم افزود: این میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تُناژی یک میلیون و ۱۳۵ هزار تن با رشد ۲۷ درصدی و نسبت به ۲ سال گذشته با ۲ میلیون تن افزایش تولید، رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مشاور معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: این میزان خرید به ارزش ۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون بخشی از این مبلغ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گندم در سطح پنج میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم در ۳۱ استان کشور تولید و خریداری می‌شود، اضافه‌کرد: نخستین برداشت‌ها مربوط به فروردین امسال از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده و درحال حاضر خرید از استان‌های گرم و خشک جنوب کشور رو به اتمام است.

سهرابی با بیان اینکه همچنان عملیات برداشت گندم از مناطق سردسیر کشور تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: به نظر می‌رسد امسال بین ۱۲.۵ تا ۱۳ میلیون تن تولید گندم داشته باشیم که از این میزان حدود ۸.۵‌میلیون تن از کشاورزان خریداری شود.

سهرابی تصریح‌کرد: همه ساله در طول فصل برداشت محصول، بخشی از گندم‌ها خرید تضمینی دولتی، بخشی توسط تشکل های بخش خصوصی، مجموعه صنف و صنعت و کارخانجات ماکارونی و صنایع تبدیلی و تکمیلی، نان و صنایع وابسته خریداری می شود و البته بخشی نیز به عنوان بذر و بخشی در مناطق عشایری و روستایی توسط کشاورزان نگهداری و فراوری می‌شود.

کد خبر 31516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =