۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
کاهش تولید در اقتصاد آلمان

یک نظرسنجی نشان داد که بخش تولید آلمان در ماه ژوئن با سریع‌ترین نرخ در بیش از سه سال اخیر، با کاهش تولید و سفارش‌های جدید کاهش یافت.

به گزارش بیداربورس، شاخص نهایی مدیران خرید برای بخش تولید که حدود یک پنجم اقتصاد آلمان را تشکیل می دهد، از ۴۳.۲ در ماه می به ۴۰.۶ کاهش یافت که پنجمین کاهش ماهانه متوالی است. شاخص نهایی مدیران خرید تولید از جولای ۲۰۲۲ زیر سطح ۵۰ بوده است که رشد را از انقباض جدا می‌کند.

در این گزارش آمده است که شرکت‌های تولیدی آلمان در واکنش به تضعیف مداوم تقاضا، کاهش عمیق‌تری در سطح تولید در پایان سه‌ماهه دوم گزارش کردند.

سیروس دلاروبیا، اقتصاددان ارشد در هامبورگ گفت: شرایط در بخش تولید بدتر شده است اما این یک سقوط نیست. این اقتصاددان افزود که سفارشات جدید از سطوح بسیار بالایی شروع به کاهش کردند. با این وجود، انتظارات نسبت به چشم‌انداز تولید در سال آینده به پایین‌ترین حد خود از نوامبر گذشته رسید زیرا شرکت‌ها در این بررسی به مشکلات متعدد رشد اشاره کردند.

بر اساس گزارش رویترز، تقاضای ضعیف جهانی از سوی چین بر تولید آلمان در سال جاری تأثیر گذاشته است و ممکن است به این روند ادامه دهد.  شاخص فعالیت‌های تولیدی در دومین اقتصاد بزرگ جهان، روند کندتر رشد را در ژوئن نشان داد زیرا شرکت‌ها در مورد چشم‌انداز تولید خود محتاط تر شدند.

کد خبر 31534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =