۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
 همسویی رشد دلار و بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه احتمال افزایش نرخ دلار در بازار سرمایه است، اظهار کرد: احتمالا در کوتاه مدت انتظارات تورمی افزایش یابد و از طرف دیگر شاخص کل و اکثر شاخص سازها هم به حمایت‌های کوتاه مدت خوبی از منظر تکنیکال رسیدند.

محمدصادق میرزائی، مدرس مرکز مالی ایران در خصوص روند معاملات در هفته آینده به بیدار بورس، گفت: بازدهی شاخص کل بورس در دو هفته ابتدایی تیرماه بیش از ۲درصد بوده و شاهد رشد ارزش معاملات هم بودیم.  
وی ادامه داد: از طرف دیگر تا آخر تیرماه احتمالا شاهد برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت هم خواهیم بود.

**نرخ دلار آزاد افزایشی خواهد شد؟
میرزایی با توجه  به روند کوتاه مدت دلار بازار آزاد و تاثیر آن بر روند کوتاه مدت بازار سرمایه، گفت: عدم تغییرات چشم گیر در سیاست خارجه کشور (که پیش تر به آن اشاره کرده بودیم) ممکن است در روز های آینده شاهد نوسانات رو به بالا هم در دلار بازار آزاد باشیم.  
این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: احتمالا در کوتاه مدت انتظارات تورمی افزایش یابد و از طرف دیگر شاخص کل و اکثر شاخص ساز ها هم به حمایت های کوتاه مدت خوبی از منظر تکنیکال رسیدند.

** افزایش تقاضا در بازار 
میرزایی با اشاره به اینکه در مجموع با توجه به معاملات روز چهارشنبه خصوصا در نیمه دوم آن که عرضه ها زیاد شدند، تصریح کرد: پیش‌بینی میکنیم که روزهای ابتدایی هفته آینده عرضه‌ها کمی زیاد باشد اما کم کم در روزهای بعد با افزایش تقاضا در کلیت بازار مواجه باشیم.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 31603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =