تحلیل تکنیکال شاخص و محدوده نوسان

کارشناس بازار سرمایه با تحلیل تکنیکال شاخص در دو دوره روزانه و هفتگی و اعلام محدوده نوسان، پیش بینی کرد روند صعودی از هفته آینده برای حداقل ۴ تا ۵ ماه آغاز شود.

به گزارش بیدار بورس، محسن ذوالفقاری با بررسی وضعیت شاخص کل از نظر تکنیکال در فضای مجازی اعلام کرد: شاخص کل از دید تکنیکال مولفه های مثبت زیادی دارد که اگر موضوعات حواشی خوراک پتروشیمی ها و تصمیمات لحظه ای مدیران دولتی اثر منفی بیشتری روی بازار نگذارد، روند شاخص برمی گردد و از محدوده ۱.۹۸ تا ۲ میلیون واحدی می رسد.

نکته ای که بسیار اهمیت دارد روند کلی بازار بوده که همچنان صعودی است و حداقل رشد مناسبی تا ۳.۶ میلیون واحد پیش رو است. دلیل این تحلیل بروز واگرایی مخفی مثبت برای دوره هفتگی شاخص کل و واگرایی مخفی مثبت قبل از واگرایی معمولی مثبت برای دوره روزانه است که طبق تصاویر هرگاه در یک نمودار واگرایی مخفی مثبت شکل گیرد و بعد از حدود یک ماه واگرایی معمولی مثبت رخ دهد، روند صعودی قطعی خواهد بود. این امر در تمام نمادها و بازارهای دنیا جزو ورش های بیش از ۸۵ درصدی ضریب اتفاق است.

در نمودار شاخص کل از نظر کلاسیک محدوده ۱.۹۸ میلیون واحد نیز کف روند صعودی کوتاه مدت است که این مورد نیز روند صعودی را قوت می دهد. از دید اندیکاتور RSI نیز دیروز در رقم ۲۳ و همان اشباع فروش قرار گرفت که این نیز کاهش قدرت فروشندگان و ورود خریداران را به دنبال خواهد داشت.

هر چند شاخص کل محدوده فیبوناتچی اصلاحی ۶۱.۸ را از دست داده اما با توجه به عوامل فوق بعید است از این محدوده تا پله پایین تر برسد. زیرا درآن صورت علاوه بر شکستن خط روند صعودی کوتاه مدت RSI نیز باید به حدود صفر برسد که عملا ممکن نیست. از طرف دیگر چیکو اسپن در ایچیموکو روی حمایت ابر کومو قرار گرفته که حامی قدرتمندی از نظر تکنیکال است.

در نتیجه نهایت افت و اصلاح شاخص تا محدوده ۱.۹۸ میلیون واحد خواهد بود و به دلیل اینکه RSI در این عدد بر روی خط روند نزولی کوتاه مدت قرار می گیرد و عددی کمتر از ۲۰ را تجربه می کند از دوشنبه تا سه شنبه یک بازار کم رونق متمایل به منفی و از چهارشنبه با ثبت کندل دوجی یا چکش وارونه هفتگی که علامت برگشت بازار خواهند بود، انتظار می رود این هفته اصلاح بازار به اتمام رسیده و از هفته آینده که مجامع کمتری برگزار می شود و نماد های بزرگ بازگشایی می شوند، رشد بازار برای حداقل ۴ تا ۵ ماه شروع شود.

همچنین شاخص کل در هفته جاری بین ۱.۹۸ تا ۲.۰۸۵ میلیون واحد نوسان خواهد کرد و اگر امروز بازار ۲ درصد افت را تجربه کند بهترین اتفاق رخ داده چون همه چیز برای صعود مهیا است. از همین رو همچنان بازار دارای فرصت خرید است و فروش در این منطقه از نطر تکنیکال چندان جذابیت نخواهد داشت.

** تحلیل تکنیکال شاخص در دوره روزانه

تحلیل تکنیکال شاخص و محدوده نوسان

تحلیل تکنیکال شاخص و محدوده نوسان

تحلیل تکنیکال شاخص و محدوده نوسان

تحلیل تکنیکال شاخص و محدوده نوسان

** تحلیل تکنیکال شاخص در دوره هفتگی

تحلیل تکنیکال شاخص و محدوده نوسان

کد خبر 31966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =