پیش بینی بورس امروز ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / چرا معاملات امروز مهم است؟

شاخص در حوالی مرز ۲ میلیونی قرار گرفته است. اگر شاخص در کانال ۲ میلیونی بماند سیگنال مثبتی برای معامله گران مردد است و اگر نماند می‌تواند به رشد خروج سرمایه منجر شود.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه معاملات بورس تهران دو نیمه متفاوت را پشت سر گذاشت. 

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۳۱ تیر- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد ۱۶ هزار و ۶۶۱ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۹ هزار و ۳۵۷ واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  ۲۶۹ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۲ هزار و ۱۳۰ واحد کاهش پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۲۴۶ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۳۰۲ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۴۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

*بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت بیمه ما (ما)، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان (فجر) و شرکت فروسیلیس ایران (فروس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا)، شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) و شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

*بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای آسیا (شرکت بیمه آسیا)، کیمیا (شرکت صنایع معدنی کیمیای زنجان گستران) و خلنت (شرکت لنت ترمز ایران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه سامان (بسامان)، بانک دی (دی) و شرکت نوش پونه مشهد (غپونه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

*عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۴۱ نماد صف خرید داشتند و ۵۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۳۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۵۸  درصدی به ۱۳۶ میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

*پیش بینی بورس امروز 

روز چهارشنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. هر دو شاخص از ابتدا روند صعودی پیدا کردند اما در یک ساعت پایانی ریزش کردند. با اعلام خبر تثبیت نرخ گاز صنایع پتروشیمی در سطح ۷ هزار تومان بازار ریزش کرد، صف‌های فروش بیشتر شد و عرضه بر تقاضا پیشی گرفت.

همچنین شاهد خروج پول حقیقی و به میزان ۱۲ میلیارد تومان بودیم. نمادهای وآیند، آسیا، سیلام، وگستر، نیان و فارس بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

روز چهارشنبه نمادهای کگل، شبریز و آسیا بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای شستا، تاپیکو، حکشتی، وبملت، شپدیس و بوعلی شاخص را بالا کشیدند. 

 از سوی دیگر سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. 

بنابراین بازار در روزی که حجم معاملات رو به بهبود بود و بازار مسیر صعودی را طی می‌کرد، با اعلام خبر تثبیت نرخ خوراک پتروشیمی، بازار تغییر روند داد. 

با این حال شاخص هفته را در کانال ۲ میلیونی به پایان برد. تحلیل گران تکنیکی معتقدند شاخص در این سطح با حمایت مواجه است. اما رشد نااطمینانی و اثر تصمیمات اقتصادی دولت به عنوان عاملی خارج از روندهای درونی بازار موجب ریزش شاخص‌ها در یک ساعت پایانی شد. از سوی دیگر گزارشات فصلی شرکت‌ها نیز منتشر شده و تحلیل گران بنیادی با تکیه بر این گزارش‌ها معتقدند بخشی از بازار در روزهای آتی روند مثبت خواهند داشت. تیم تحلیل اکوایران نیز به تناوب به بررسی این گزارش‌ها می‌پردازد.  

شاخص در حوالی مرز ۲ میلیونی قرار  گرفته است. اگر شاخص در کانال ۲ میلیونی بماند سیگنال مثبتی برای معامله گران مردد است و اگر نماند می‌تواند به رشد خروج سرمایه منجر شود. 

پیش بینی بورس

کد خبر 32101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =