عقبگرد قیمت ربع سکه به بهمن سال گذشته/ ریزش ۳ میلیونی ربع سکه در ۳ ماه

دومینوی ریزش قیمت در بازار سکه همچنان ادامه دارد و ربع سکه که بیشترین افزایش قیمت در این بازار را داشت، اکنون بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده به طوری که پس از رسیدن به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در روز ۱۰ اردیبهشت، اکنون به ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش بیدار بورس، ربع سکه در ماه‌های گذشته بیشترین رشد قیمت‌ها را داشت زیرا تقاضا برای خرید این نوع سکه به منظور هدیه دادن و یا پس اندازهای کوچک بیشتر است.

بیشترین رشد قیمت سکه به ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برمی‌گردد که هر ربع سکه با قیمت ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد که در ادامه دومینوی افت قیمت این نوع سکه به همراه دیگر سکه‌ها شروع شد و این روزها با نوسان قیمت در کانال ۹ میلیون تومان قرار داد و در میانه کانال ۹ میلیون معامله می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره این ریزش قیمت‌ها توضیح داد: کاهش تقاضا و کاهش نرخ ارز موجب شد روند کاهش قیمت در انواع سکه و طلا داشته باشیم.

نادر بذرافشان افزود: البته در روزهای گذشته ثبت نام خودرو باعث شد که افراد تمایلی به خرید سکه و طلا نداشته باشند و در نتیجه این کاهش تقاضا تاثیر بسزایی در این افت قیمت‌ها داشته باشد.

وی بیان کرد: این سوال برای برخی پیش می‌آید که آیا این افت قیمت‌ها ادامه دار است یا نه؟ باید بگویم بنده معتقدم دیگر خیلی نوسان قیمتی قابل توجهی نخواهیم داشت و ممکن است بین یک یا پنج درصد نوسان داشته باشیم که این نیز به بهای انس جهانی و نرخ ارز در داخل بستگی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: از ابتدای سال تا کنون قیمت طلا و سکه به طور میانگین ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش داشت و پیش بینی می‌کنیم ثبات بر بازار حاکم باشد.

کد خبر 32153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =