وحشت به جان اقتصاد آلمان افتاد

یک نظرسنجی نشان داد که رکود در بخش تولید آلمان در ابتدای سه ماهه سوم به دلیل کاهش بیشتر سفارشات جدید، قیمت در کارخانه و تولید در ماه جولای عمیق‌تر شد.

به گزارش بیداربورس، شاخص نهایی مدیران خرید برای تولید که حدود یک پنجم اقتصاد آلمان را تشکیل می دهد، از ۴۰.۶ در ژوئن به ۳۸.۸ در جولای کاهش یافت. قرائت ماه جولای، ششمین کاهش متوالی ماهانه و پایین‌ترین کاهش ماهانه از مه ۲۰۲۰ بود.

سیروس دلا روبیا، اقتصاددان ارشد در بانک تجاری ‌هامبورگ گفت این ارقام ناخوشایندی است که بارزترین آنها در تقریبا سه دهه اخیر و مرتبط با سفارشات جدید بوده است و برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ به دوره انقباض سقوط کرد. با این حال، این اقتصاددان همچنین خاطرنشان کرد که نرخ کاهش هزینه‌های ورودی و همچنین قیمت‌های تولید با سریع‌ترین نرخ از زمان بحران مالی جهانی کاهش یافته است.

انتظارات برای چشم انداز کسب وکار برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از نوامبر رسید که نشان‌دهنده بدبینی فزاینده‌ است زیرا شرکت‌ها به نگرانی در مورد کند شدن مداوم تقاضا اشاره می‌کنند.

د لا روبیا عنوان کرد که خطرات برای اقتصاد آلمان به‌طور کلی در نیمه دوم سال به وضوح افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ دچار رکود شد و پیش‌بینی‌های مربوط به رشد متوسط را از دست داد زیرا قدرت خرید ضعیف، نرخ‌های بهره بالاتر و آمار سفارشات کارخانه‌ای پایین همگی بر بزرگترین اقتصاد منطقه یورو تأثیر گذاشتند.

کد خبر 32561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =