امسال ۱۳۷۰ مگاوات برق توسط صنایع معدنی وارد شبکه سراسری می‌شود

توسط شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی و با راهبری ایمیدرو، نزدیک به یک‌هزار و ۳۷۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی تا پایان امسال به شبکه سراسری متصل می‌شود.

به گزارش بیداربورس، از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، با تفاهم‌نامه انجام شده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو و ایمیدرو در تاریخ ۱۹ مهر ۱۴۰۰، تاکنون موافقت اصولی ساخت ۱۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات نیروگاه توسط شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی دریافت شده است.

از این میزان، در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۶۶ مگاوات (با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از فهرست اولیه تفاهم نامه و نیروگاه فولاد «بوتیا» از فهرست الحاقی تفاهم نامه) و در هشتم مرداد امسال، نیروگاه ۲۵ مگاواتی «فولاد غرب آسیا» به شبکه سراسری پیوست.

همچنین، ۲ واحد گازی کلاس F نیروگاه فولاد مبارکه (مجموع ظرفیت ۶۱۴ مگاوات) در تابستان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد. ۲ واحد گازی نیروگاه گل گهر (مجموع ظرفیت ۳۶۶ مگاوات) نیز در پاییز سال ۱۴۰۲ به شبکه سراسری متصل می‌شود.

افزون بر این، ۲ واحد گازی نیروگاه آلومینیوم «المهدی» (مجموع ظرفیت ۳۶۶ مگاوات) تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

شرکت‌های بزرگ مشارکت کننده در این طرح شامل فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، توسعه معادن و فلزات، چادرملو، آلومینای ایران، آلومینیوم ایران، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، فولاد شادگان و غیره هستند.

منبع: ایرنا
کد خبر 32866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =