بازار سرمایه محلی برای هدایت سرمایه‌ها به سمت افزایش تولید و کنترل تورم

مدیرعامل خدمات بازار سرمایه کاریزما تاکید کرد: بازار سرمایه محل خوبی برای جذب نقدینگی و هدایت سرمایه های جامعه به منظور افزایش تولید و کنترل تورم است. همه ذی نفعان باید تلاش کنند اهمیت ثبات متغیرهای کلان اقتصادی را به خصوص در برنامه هفتم توسعه که در حال تدوین است، متذکر شوند.

به گزارش بیداربورس علی تیموری شندی، مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما با بیان اینکه عدم ثبات در تصمیمات سیاست‌گذاران تاثیر بسیاری بر بازار سرمایه دارد، گفت: متاسفانه نبود ثبات در برخی تصمیم‌گیری‌ها، موجب شده تا حدودی اعتماد سرمایه گذاران نسبت به تصمیمات آتی کمرنگ شده و همچنین تردیدهایی را نسبت به تصمیم‌گیری در خصوص برخی قیمت‌های فعلی به همراه داشته باشد.

وی با تاکید به اینکه سیاست‌گذاران باید توجیه شوند بازار سرمایه محل خوبی برای جذب نقدینگی و هدایت سرمایه های جامعه به منظور افزایش تولید و کنترل تورم است، عنوان کرد: به طور مشخص در سطح سیاست‌گذاری و اداره کل اقتصاد کشور با یکسری مشکلات مواجه هستیم که به نظر می‌رسد پیگیری جدی برخی موضوعات می‌تواند کمک کننده باشد.

تیموری اظهار کرد: سلب اعتماد عمومی نسبت به ثبات متغیرهای کلان اقتصادی ضربه سنیگنی را به سطح کلان سرمایه گذاری و همچنین سطح سرمایه‌گذاری در بازار ثانویه که معمولا سرمایه‌گذاران خرد در آن هستند، می‌زند.

مدیرعامل خدمات بازار سرمایه کاریزما ادامه داد: تا زمانی که مشکلات اصلی اقتصاد حل نشود پرداختن به سایر مشکلات بی‌معنا است. لذا همه ذی‌نفعان باید تلاش کنند اهمیت ثبات متغیرهای کلان اقتصادی را به خصوص در برنامه هفتم توسعه که در حال تدوین است، متذکر شده تا مسائل ثبات‌بخشی در قالب مفاد قانونی به اجرا درآید.

منبع: سنا
کد خبر 32955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =