هشدار میرتاج‌الدینی نسبت به مدیریت مصرف انرژی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف انرژی گفت: اگر مدیریت بهینه مصرف انرژی را در کشور جدی نگیریم، امسال و سال آینده به جای صادرکننده تبدیل به واردکننده برخی فرآورده های نفتی می شویم.

به گزارش بیداربورس، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور گفت: آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه میزان تحقق منابع را بیان کردند؛ طبیعی است در چهار ماهه اول میزان تحقق، نسبت به ماه های بعدی کمتر باشد.

وی‌ ادامه داد: یکی از موارد قابل توجه مربوط به منابع حاصل شده از درآمدهای فراورده های نفتی است که میزان این درآمدهای در داخل بیشتر از میزان پیش بینی شده است و در مقابل منابع حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی کاهش پیدا کرده که این یک هشدار است.

میرتاج الدینی توضیح داد: این موضوع بدان معناست که هر چه قدر مصرف فرآورده های نفتی یعنی مصرف بنزین، نفت و گاز در داخل کشور بیشتر شود به همان میزان صادرات این فرآورده ها کمتر شده و در نتیجه درآمدهای کمتری محقق می شود لذا باید احکام برنامه هفتم مربوط به حوزه انرژی با توجه به مدیریت بهینه مصرف انرژی تنظیم شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر مدیریت بهینه مصرف انرژی را در کشور جدی نگیریم، امسال و سال آینده به جای صادرکننده تبدیل به وارد کننده برخی فرآورده های نفتی همچون بنزین و گازوئیل می شویم.

کد خبر 32968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =