جلسه ویژه رئیس جمهور برای بررسی افزایشی شدن تورم ماهانه مرداد

جلسه ویژه ستاد اقتصادی دولت با موضوع افزایش تورم ماهانه در مرداد ماه با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش بیداربورس در مرداد ماه امسال تورم ماهانه نسبت به خرداد  و تیر ماه سال جاری با افزایش جزئی ۰.۴ درصدی رو به روشد که این موضوع در محافل خبری رسانه های منتقد دولت مورد توجه قرار گرفت. در خرداد ماه و تیر ماه تورم ماهیانه حدود ۲ درصد بوده و این نرخ در مرداد ماه به ۲.۴ درصد افزایش یافت.

پیگیریها نشان میدهد با توجه به حساسیت دولت نسبت به کنترل تورم، جلسه ویژه ای با حضور رئیس جمهور و با حضور اعضای تیم اقتصادی دولت برگزار شده و عوامل مختلف مرتبط با رشد تورم ماهانه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، با اشاره به اینکه تورم یکی از اولویتهای اصلی ستاد اقتصادی دولت است، گفت: بلافاصله بعد از تهیه امار مربوط به تورم مرداد ماه، جلسه ویژه ای با حضور رئیس جمهور برگزار شده است.

وی افزود، بررسی تیم اقتصادی دولت نشان میدهد، سهم مهم این افزایش مربوط به رشد اجاره بها و مسکن میباشد، احتمالا در شهریور ماه نیز این عنصر در تورم ماهانه موثر باشد.

خاندوزی ابزار امیدواری کرد،  از مهر ماه و پس از فروکش کردن تحولات مربوط به جابه جایی  و نقل و انتقالات در حوزه مسکن، سهم این اجزا در تورم و شاخص قیمت مصرف کننده کاهش پیدا کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد، اجاره بها و قیمت مسکن در شاخص بهای مصرف کننده سهم بالای ۳۰ درصدی داشته و افزایش جزئی در این حوزه میتواند منجر به افزایش شاخص‌هایی مثل تورم ماهانه شود که این موضوع در مرداد ماه سال جاری مشهود بود.

سخنگوی اقتصادی دولت خاطرنشان کرد، در اردیبهشت ماه عمده افزایش قیمتها اعمال میشود و بر این اساس به صورت سنتی شاهد افزای تورم ماهیانه اردیبهشت نسبت به فروردین ماه هستیم. بر همین اساس براورد ما این است که بعد از تخلیه آثار مربوط به مسکن و اجاره بها، از مهر تورم ماهانه به محدوده هدف گذاری شده بازگردد.

کد خبر 33490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =