بررسی عملکرد پنج‌ماهه گروه رایانه

در این گزارش به عملکرد پنج‌ماهه برخی از سهام گروه رایانه پرداخته شده است و باتوجه به آمارهای موجود، نماد مخافر صدرنشین بیشترین رشد مبلغ فروش نسبت به تیر ماه ۱۴۰۲ بوده است اما نماد سپیدار در این بازه زمانی نسبت به دیگر شرکت‌ها عملکرد خوبی نداشته و بیش از ۳۰ درصد افت را به ثبت رسانده است.

به گزارش بیداربورس در سالیان و دهه های اخیر، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فناوری های مدرن مخصوصا در حوزه اینترنت و فناوری اطلاعات و به تبع آن تاثیر پذیری زندگی اجتماعی انسان ها از اینترنت و فناوری های جدید، شرکت های مختلفی در این زمینه به وجود آمده اند و به کاربران و مشتریان خود خدمات می دهند. در ایران نیز با الگوبرداری از نمونه های مشابه، شرکت های متعددی در حوزه رایانه و فعالیت های وابسته به آن تاسیس شده است.

شرکت های فعال در ایران اکثرا در حوزه پرداخت و خدمات POS و یا خدمات PSP، صدور و ارائه پشتیبانی و خدمات مربوط به کارت های اعتباری، احداث و توسعه شبکه های پرداخت الکترونیک در حوزه نرم افزارها، فناوری اطلاعات و...فعالیت می کنند؛ به گونه ای که به دلیل جدید بودن این فعالیت ها و استفاده از فناوری های روز دنیا، می توان گفت که شرکت های فعال در این حوزه، پیشگامان این صنعت در ایران محسوب می شوند.

از طرف دیگر به دلیل مزیت های فراوان بازار سرمایه برای شرکت های پذیرفته شده در آن، همواره شرکت های رایانه ای به دنبال پذیرش در این بازار بوده اند؛ به همین دلیل در سالیان اخیر صنعت جدیدی در کنار سایر صنایع و گروه های بازار سرمایه، تحت عنوان گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن شکل گرفت و شرکت های گوناگونی به عنوان زیرمجموعه این گروه، در بازار سرمایه پذیرفته شدند.

بررسی عملکرد پنج‌ماهه گروه رایانه

بررسی عملکرد پنج‌ماهه گروه رایانه

تحلیلگر: بهناز اکبرپور، شرکت سبدگردان سورین

منبع: بیدار بورس
کد خبر 33661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =