پیشبینی روند امروز بورس با نگاهی بر سهام پرپتانسیل

مروری بر روند امروز (13 شهریور ماه) بورس با بررسی شرایط سهام و گروه های پرپتانسیل بازار شرمایه در گفت و گو با یک کارشناس بازار سرمایه

به گزارش بیداربورس، محسن اسلامی کارشناس بازار سرمایه در خصوص شرایط امروز بازار سرمایه گفت: بازار را در حالی آغاز می کنیم شاخص در حال تثبیت بالای مقاومت دو میلیون و صد بوده و مسئله ای که در حال حاضر اهمیت دارد افزایش حجم معاملات خرد است. 

وی تغییر نرخ تسعیر، افزایش قیمت دلار، خبرهای خودرویی را از جمله موضوعاتی دانست که بازار با دید مثبت به آن نگاه می کند و ادامه داد: با این حال هر گمانه و شنیده ای می تواند در یک مدت محدودی تقاضا ایجاد کند و باید کم کم اخبار رسمی برسد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به بررسی وضعیت گروه های بورسی پرداخت و گفت: در گروه سیمانی شنیده هایی از افزایش سرمایه سنگین سبهان به گوش می رسد ضمنا در مورد سپاها شنیده می شود وضعیت بنیادی خوبی داشته و سودسازی قوی دارد در کل این روزها سیمانی ها روزهای خوبی را در بورس کالا سپری میکنند.

اسلامی رشد نرخ تسعیر ارز ،تراز مثبت عملیاتی و فروش دارایی را از جمله فاکتورهای مثبت گروه بانکی دانست و بیان کرد: فعلا پارامتر منفی جدی گروه را تهدید نمی کند و یکی از مستعدترین گروه ها برای رشد هستند، تنها نکته منفی گروه را میتوان فروش حقوقی‌های این گروه دانست. در این گروه تب ونوین با رسیدن به گزارش سه ماهه دوم داغ تر میشود چراکه که در سه ماهه اول، بازار را با سود ۵۷ تومانی سورپرایز کرد.

این تحلیلگر بورسی ادامه داد: گروه دارویی با نزدیک شدن به گزارش های فصلی می توانند مورد توجه باشند در این گروه دفارا با پتانسیل سود هفتصد تومانی و دجابر با تحولی که در فروش به واسطه افزایش قیمت آنتی بیوتیک داشته، می توانند مورد توجه باشند

اسلامی ارفع، فنورد و فجر را در گروه فولاد با وضعیت بنیادی خوب ارزیابی و بیان کرد:  بازار انتظار بالایی از این سه شرکت دارد و به تازگی فجر یک گزارش عملکرد عالی ماهانه به بازار ارائه کرده است

وی اضافه کرد: از بین سرمایه گذاری ها وسپهر با نزدیک شدن به عرضه اولیه توسعه نیشکر می تواند مورد توجه باشد. چراکه توسعه نیشکر مارکت بسیار بزرگی دارد و ۱۲۵ همت قیمت گذاری شده است. در نهایت فزر چند ماهی است که در کانال ۴۲۰۰-۳۸۰۰ نوسان می کند. این شرکت موجودی طلای خوبی دارد و اخیرا یکی از زیر مجموعه های آن گزارش بسیار خوبی ارائه کرده است. البته حرکت سهم وابستگی شدیدی به قیمت طلا و دلار داشته و با رشد این دو قلم ، فزر می تواند رشد خوبی داشته باشد. 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 33665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =