پیش‌بینی قیمت دلار امروز

برخی ازفعالان سیاسی و اقتصادی باور دارند که در حال حاضر مهم‌ترین موضوعی که توجه بازار دلار را به خود جلب کرده جلسه هفته آینده شورای حکام درباره ایران است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز تهران این روز ها به اخبار و سیگنال‌های سیاسی حول محور جلسه شورای حکام درباره ایران که قرار است ۲۰ شهریور ماه برگزار شود چشم دوخته است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره مدعی شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود کاهش سرعت غنی‌سازی در ایران را تائید کرده است.در گزارش آژانس‌ آمده است که ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم (۲۶۸ پوند) اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد دارد که رشد بسیار کندتری نسبت به میزان قبلی دارد.

همچنین بررسی ها نشان می دهد که برای اولین بار در چند ماه اخیر، آمریکا در ماه آگوست هیچ تحریمی علیه ایران وضع نکرده است.

البته در این میان، روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی تازه خود به افزایش قابل توجه ذخایر اورانیوم ۵ و ۲۰ درصدی ایران اشاره کرده است.

به نظر می رسد اخبار ضد و نقیض سیاسی موجب شده برخی معامله گران به این جمع بندی برسند که توافق نانوشته ایران و آمریکا به مراحل نهایی نزدیک شده است. آنان نشانه‌های این تصور را در روند صعودی صادرات نفت ایران عنوان می کنند، گزارش‌ها از این جریان صعودی بطور مدام بازار نفت را نشانه می‌گیرد.

بلومبرگ اعلام کرد که صادرات نفت  ایران با رشد ۵۴ درصدی از ابتدای سال جاری میلادی به بیش از ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز در ماه اوت رسید. طبق ادعای این رسانه، این رقم بالاترین میزان  صادرات نفت  ایران طی ۵ سال گذشته یعنی از زمان  خروج آمریکا از برجام است.

اما از سوی دیگر جناح بدبین از میان نشانه‌های مثبت که بر انتظارات متمرکز است، گاه به متغیرهای اقتصادی و گاه نیز به برخی نکات منفی گزارش‌ها و اظهارنظرهای سیاسی می‌پردازند.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی دوشنبه شب در حدود ۴۹هزار و ۶۲۰ تومان به فروش رسید. اگر قیمت دلار امروز زیر سطح ۴۹ هزار ۶۰۰ تثبیت دهد، حمایت اول ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود. البته این احتمال نیز وجود دارد که قیمت دلار تا کف کانال ۴۹ هزار تومان عقب نشینی کند. 

با این حال از نظر تکنیکالیست‌ها حمایت دلار تهران بالاتر آمده است و نیمه کانال ۴۹ هزار تومان، می‌تواند به عنوان مانعی در برابر کاهش قیمت دلار عمل کند اما در نقطه مقابل، مقاومت محدوده ۵۰ هزار تومانی مقاومت مهم دلار در برابر نیروهای افزایشی است.

کد خبر 33734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =