۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
چرا امروز "خبهمن" پرتقاضا شد؟!

گروه بهمن امروز مورد اقبال سهامداران حقیقی گرفت و بیشترین ارزش خرید حقیقی را نصیب خود کرد.در ادامه به برخی مسایل تاثیرگذار بر این سهم میپردازیم.

به گزارش بیداربورس، گروه بهمن امروز مورد اقبال سهامداران حقیقی گرفت و بیشترین ارزش خرید حقیقی را نصیب خود کرد و توانست جز تاثیرگذارترین سهام بر شاخص بورس باشد. البته در میانه های بازار  یک جابجایی بین حقوقی و کدهای حقیقی انجام شد و در ادامه شاهد رنج مثبت سنگین روی این سهم بودیم. 

  •  نمودار پیوست خالص ورود/خروج پول حقیقی  
      

چرا امروز "خبهمن" پرتقاضا شد؟!


 

  • صدور رای هیات تجدیدنظر شورای رقابت به نفع گروه بهمن و شرکت کروز

شاید برنده شدن گروه بهمن در دادگاه ایرانخودرو و کروز را بتوان یکی از دلایل اقبال امروز بازار به بهمن دانست. هیات تجدیدنظر شورای رقابت، رفتار گروه بهمن در گرفتن دو صندلی هیات مدیره ایران خودرو را قانونی دانست و گروه بهمن را از هرگونه انحصارطلبی و رویه غیررقابتی در صنعت خودرو تبرئه کرد و رای بدوی شورای رقابت علیه گروه بهمن را رد کرد و رای قطعی به نفع گروه بهمن صادر کرد لذا با این اوصاف، عزم کروز برای تصاحب سومین صندلی هیات مدیره ایران خودرو با خرید قطعی بلوک خودرویی بانک صادرات بیش از پیش شده است

  • خیز بهمن برای خرید بلوک خودروی بانک تجارت

از سوی دیگر "وبهمن" با انتشار آگهی فروش ملکی، ایذه تامین مالی برای خرید بلوک سهام ایرانخودروی بانک تجارت را در اذهان پررنگ کرده است. شرکت سرمایه گذاری بهمن با نماد وبهمن در هفته گذشته ملک موسوم به بافکار را به مبلغ پایه 4۵ 0میلیارد تومان به مزایده گذاشت. این ملک که بالغ بر ۱00هزار متر است با کاربری شهرک مسکونی، تجاری، اداری به آدرس تقاطع خیابان شهید رجایی و بعثت جنوب آگهی شده است. به نظر می‌رسد که با فروش این ملک سود حداقل 4000میلیارد تومانی عاید سرمایه گذاری بهمن خواهد شد. یکی از سناریوهای محتمل مرتبط با فروش ملک بافکار، خرید بلوک ایران خودرو توسط سرمایه گذاری بهمن به منظور کسب ۵کرسی هیئت مدیره در آن شرکت توسط گروه کروز خواهد بود. با این حال در صورت فروش ملک مذکور و خرید ایران خودرو توسط سرمایه گذاری بهمن، با در نظر گرفتن نسبت ۶0 P/NAVدرصدی برای این شرکت، ارزش بازار 8000 میلیارد تومانی برای وبهمن دور از انتظار نخواهد بود (بلوک مدیریتی ایران خودرو قیمتی بالاتر از قیمت تابلو دارد)

چرا امروز "خبهمن" پرتقاضا شد؟!


 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 33938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =