دومین انبار شمش طلای بورس کالا راه اندازی می‌شود

بورس کالا از فعال شدن انبار شمش طلای بانک صادرات ایران به عنوان دومین انبار شمش طلا از روز دوشنبه هفته آینده ۲۷ شهریور خبر داد.

به گزارش بیداربورس، براساس اطلاعیه مدیریت بازارهای مالی بورس کالای ایران دارایی های موجود در این انبار در نماد معاملاتی گواهی سپرده شمش طلا (SD۱GOB۰۰۰۱) قابل معامله خواهد بود.

دارایی پایه هر گواهی سپرده کالایی معادل ۰.۱ گرم یا ۱۰۰ سوت از شمش طلای یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ (قسمت در ۱۰۰۰) است.

شمش های تولیدی شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان توسط تولیدکننده و شمش های سایر تولیدکنندگان خارجی صرفا توسط واردکنندگان مورد پذیرش بانک، قابل تحویل به انبار شمش طلای بانک صادرات هستند.

هزینه‌های انبار داری در تاریخ شروع معاملات به مبلغ ۳۰ ریال (معادل ۳ تومان) روزانه به ازای هر گواهی سپرده کالایی برای نگهداری کالا در انبار خواهد بود.

هر گواهی سپرده کالایی معادل ۰.۱ گرم یا ۱۰۰ میلی گرم یا ۱۰۰ سوت از شمش طلای ذکر شده است و خریدار برای دریافت شمش از انبار لازم است ۱۱ هزار گواهی تحویل دهد.

معاملات گواهی سپرده شمش طلا برای نخستین بار در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ راه اندازی شد.

مزیت عمده معاملات گواهی سپرده شمش طلا این است که سرمایه‌گذاران خُرد هم می‌توانند در بازار حضور یابند و قادر خواهند بود طلا را در قالب اوراق با پشتوانه ۱۰۰ سوت یا همان یک دهم گرم طلا در این بازار خریداری کنند.

دریافت اطلاعیه بیشتر از فایل PDF

کد خبر 33998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =