انتقاد از کوتاهی دولت در ساخت پترو پالایشگاه ها و تولید خوراک پتروشیمی‌

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، کوتاهی شرکت پالایش و پخش در ساخت پتروپالایشگاه ها و افزایش تولید خوراک پتروشیمی‌ها را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش بیداربورس، هادی بیگی نژاد با اشاره به کوتاهی شرکت پالایش و پخش در ساخت پتروپالایشگاه‌ها به خانه ملت گفت: ایجاد پترو پالایشگاه تبدیل به سیاست مهمی شده اما وزارت نفت چنین دیدگاهی را قبول ندارد. این مسئله موجب دلخوری نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون انرژی شده تا جایی که در لایحه بودجه به مدت ۲ سال متناوب ایجاد پتروپالایشگاه و تولید مواد پایه پتروشیمی مورد تاکید قرار گرفت اما اقدامی نشد.

وی افزود: به دنبال کوتاهی دولت در اجرای قانون بودجه، نمایندگان در لایحه برنامه هفتم توسعه مجددا ایجاد پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای سلیمانی را مورد تاکید قرار دادند اما باز هم رفتار دولت موجب دلخوری شد. به خطر افتادن تامین سوخت از جمله دلایل مقاومت مسئولان وزارت نفت بشمار می‌آید اما در صورت ایجاد پترو پالایشگاه‌ها، فرآورده سوختی به میزان کافی تولید خواهند کرد.

بیگی نژاد ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها به دلیل کمبود خوراک است. به همین دلیل چاره‌ای جز ساخت پتروپالایشگاه نیست و جای تعجب است که شرکت ملی پالایش و پخش با سیاست‌های صریح مخالفت می‌کند. به اصلاح مرغ‌ آنها یک پا دارد !

کد خبر 34115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =