آخرین تلاش گوگل برای لغو جریمه ۲.۴ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا

گوگل در دیوان دادگستری اروپا، آخرین تلاش برای لغو جریمه ضد انحصارطلبی ۲.۴۲ میلیارد یورویی (۲.۶ میلیارد دلار) اتحادیه اروپا که برای سوءاستفاده این شرکت آمریکایی از سرویس خریدش اعمال شده است را انجام داد.

به گزارش بیداربورس، پس از این که دادگاه عمومی در سال ۲۰۲۱ با درخواست این شرکت برای لغو جریمه صادر شده توسط مارگرت وستاگر، مسئول ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ مخالفت کرد، گوگل این بار به دیوان دادگستری اتحادیه اروپا مراجعه کرده است.

این نخستین جریمه از سه جریمه برای شیوه های ضد رقابتی است که در یک دهه گذشته، مجموعا ۸.۲۵ میلیارد یورو برای گوگل هزینه داشته است.

توماس گراف، وکیل گوگل می گوید کمیسیون اروپا نتوانسته است نشان دهد که برخورد متفاوت این شرکت با رقیبان، سودجویانه بوده و برخورد متفاوت، به معنای یک رفتار ضد رقابتی نیست.

اما فرناندو کاستیلو دو لا توره، وکیل کمیسیون اروپا، این استدلال گوگل را رد و اعلام کرد این شرکت از الگوریتم های خود استفاده کرده است تا به شکل غیرمنصفانه، به نفع سرویس خرید مقایسه قیمت خود عمل کند که نقض قوانین ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا محسوب می شود.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا، حکم خود در خصوص این درخواست را در ماه های آینده اعلام خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این پرونده و دو پرونده دیگر مربوط به سیستم عامل اندروید و سرویس تبلیغات «اَد سنس»، در مقایسه با پرونده اتحادیه اروپا در خصوص کسب و کار تبلیغات دیجیتالی گوگل، هیچ محسوب می شوند. رگولاتورهای این بلوک در ژوئن تهدید کردند که این شرکت را تجزیه می کنند.

کد خبر 34227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =