تبعات رفتار متناقض دولت در بی‌اعتمادی سهامداران و پیش بینی اقبال تک‌ سهم‌ها

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر رفتار غیرقابل پیش‌بینی و متناقض دولت در بی‌اعتمادی معامله‌گران، روندی متعادل و اقبال به تک‌سهم‌ها را در هفته جاری پیش‌بینی کرد.

به گزارش بیداربورس، الناز جمالی در خصوص وضعیت بازار سرمایه در شروع روزهای نخست نیمه دوم سال با انتشار مطلبی با عنوان "سایه رکود بر سر بازار" در دنیای اقتصاد، اعلام کرد: دومین روز معاملاتی مهر درحالی بعد از تعطیلی یک‌روزه آغاز شد که از ابتدای روز عرضه‌ها افزایش یافت. با این وجود بازار در مقابل واکنش خریداران به برخی تک‌سهم‌ها مثبت بود.

با گذشت زمان شدت عرضه‌ها افزایش پیدا کرد و نتیجه آن ریزش ۱۷ هزار واحدی و ایستادن شاخص در محدوده ۲.۱۰۱ میلیون واحدی بود. از سوی دیگر دیروز حواشی عرضه سیمان و آهن در بورس کالا، اتمسفر عجیب‌ و غریبی را در بازار حاکم کرد وسهام این دو صنعت با افزایش عرضه‌ روبرو شدند اما به نظر می‌رسد خریداران با اندکی تلاش می‌توانند در روزهای آینده پیروز نبرد این روزهای بازار باشند.

عدم‌ وجود اخبار مثبت و گنگ بودن سیاست‌های دولت، شک‌ و تردیدها را دو چندان کرده است. تا زمانی که معامله‌گران نتوانند رفتار غیرقابل پیش‌بینی و متناقض دولت را تحلیل کنند بازار در مسیر بی‌اعتمادی به مسیر ادامه می‌دهد.

نابسامانی این‌ روزها را می‌توان به کاهش جدی حجم و ارزش معاملات خرد، تداوم خروج پول و تراز منفی حقیقی‌ها نسبت داد که این نشانه‌ها از کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران خبر می‌دهد. اعتمادی که از بین رفتن آن موجب شده فعالان چشم را روی همه‌چیز ببندند و بدون توجه به اخبار و اتفاقات در طرف فروش ظاهر شوند.

در شرایط کنونی، انگیزه چندانی برای رهایی از وضعیت رکودی و خسته‌کننده و کم‌ رمق فعلی نیست. از این رو برای حرکت شاخص در مسیر قله‌ها و ارتفاعات جدید باید دلایل محکمه‌ پسند بیشتری را بیازماید.

با این وجود برای هفته ابتدای مهرماه با توجه به راهی شدن گزارش‌های عملکرد ماهانه شرکت‌ها در سامانه کدال، روندی متعادل و توجهات سهامداران به تک‌سهم‌ها را می‌توان پیش‌بینی کرد.

کد خبر 34390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =