پیش‌بینی بورس فردا ۵ مهر ۱۴۰۲

در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار با این که همچنان ارزش معاملات در پایین‌ترین سطح خود در طول یک سال گذشته قرار گرفته است؛ اما گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات رخ سبزتری را به خود گرفت و نمادهای ثعمرا، وتوس به همراه نماد ثرود تا صف خرید نیز پیش رفتند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار با این که همچنان ارزش معاملات در پایین‌ترین سطح خود در طول یک سال گذشته قرار گرفته است؛ اما گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات رخ سبزتری را به خود گرفت و نمادهای ثعمرا، وتوس به همراه نماد ثرود تا صف خرید نیز پیش رفتند. ارزش معاملات این گروه روی رقم ۱۰۴ میلیارد تومان نشست و جزو ۷ گروه برتر بازار سرمایه از نظر ارزش معاملاتی نیز بود. همچنین خودرویی‌ها بیشترین ارزش معاملات را در بازار دارند و با ۳۹۶ میلیارد تومان رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند. نماد خزامیا نمادی بود که در این گره به صف خرید نشست.

*بازار در حال پیش‌بینی نیمه دوم سال

 بازار در حال حاضر در حال رصد کردن اطلاعات فروش ماهانه شرکت‌ها است و به میزان فروش شهریور ماه شرکت‌ها توجه ویژه دارد چرا که می‌تواند میزان فروش شرکت‌ها در نیمه دوم و تا حدودی میزان سود آوری شرکت‌ها در این بازده زمانی را تخمین بزند.

 چند روزی است که دوباره شایعه خروج سیمان و فولاد از بورس کالا بر سر زبان‌ها افتاده است. در همین خصوص هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس در خصوص این موضوع این طور اظهار نظر کرده است که تا چند وقت پیش (قبل از ورود سیمان به بورس کالا) حدود ۷۰ درصد سیمان کشور توسط تقریباً میان ۲۰ نفر دادوستد می‌شد، حال هر کسی بخواهد به راحتی می‌تواند از بورس کالا سیمان بخرد.

 رضا شهرستانی (عضو سابق انجمن فولاد) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص مطرح شدن موضوع خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به علت گرانی بازار مسکن گفت: بورس کالا را در دهه ۸۰ راه اندازی کردیم تا قیمت محصولات عادلانه و شفاف شده و رانت‌های بزرگ حذف شود اما اکنون گفته می‌شود که این محصولات به علت گرانی باید از بورس خارج شود که اصلاً بحث کارشناسی نیست و خروج سیمان و فولاد از بورس قطعاً باعث رانت و افزایش قیمت می‌شود.

همچنین در جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی سازمان بورس عنوان شده است که بررسی‌های انجام شده از جزئیات معاملات بازار در نیمه نخست سال جاری حاکی از آن است که سهام‌داران حقیقی بیشترین سهم از معاملات خرد سهام در بازار را به خود اختصاص دادند. امیر مهدی صبائی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرده است که ۷۸ درصد سهم اشخاص از گردش معاملات خرد و سهام و حق تقدم به افراد حقیقی در بازار تعلق دارد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به صورت اختصاصی وزیر اقتصاد در بخشنامه‌ای خطاب به مدیرکل دفتر صادرات، دستور اخذ مالیات از صادرات مواد خام و نیمه خام را صادر کرد. طبق این بخشنامه، صادرات مواد خام و نیمه خام از ابتدای مهرماه سال جاری مشمول مالیات به میزان دو درصد ارزش صادراتی کالا خواهد شد.

 *بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران

منفی شدن بازار امروز رقم شاخص کل را به کمتر از ۲.۱ میلیون واحدی رساند و بازار را همچنان در رویه منفی خود نگه داشته است. البته در بازار امروز و با توجه به گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال در خصوص فروش ماهانه شرکت‌ها به نظر می‌رسید که خیلی از افراد در حال جابه‌جایی در نمادهای مختلف هستند؛ اما این جابه‌جایی در حد قابل توجهی نبوده است چرا که وضعیت کلی بازار سرمایه به صورتی است که تقریباً نمادهای در وضعیت حمایتی خوبی حداقل از منظر تکنیکالی قرار دارند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با این افت‌های چند روزه در حال نزدیک‌تر شدن به محدوده حمایتی تاریخی سال ۱۳۹۹ است (مقاومت شکسته شده‌ای که به حمایت تبدیل شده) که در حال حاضر می‌تواند به عنوان سطح حمایتی عمل کند.

همچنین خط روند سال جاری نیز می‌تواند با اغماض با این محدوده تلاقی داشته باشد و به کمک این سطح حمایتی به رشد شاخص کمک کند. اما سومین محدوده حمایتی برای شاخص که در کنار دو مورد دیگر قرار دارد. میانگین ۵۵ روزه شاخص است که تا اینجا به عنوان سطح حمایتی دیگری عمل کرده است.

کل

کد خبر 34413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =