تولید جهانی فولاد از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تن گذشت

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد تولید فولاد خام جهان طی ۸ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تن عبور کرد. این در حالی است که ایران تولید ۱۹.۷ میلیون تن از این محصول را به ثبت رساند.

به گزارش بیداربورس به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان آگوست ۲۰۲۳ میلادی یک میلیارد و ۲۵۶میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد تولید کردند که حاکی از رشد اندک ( ۰.۲ درصدی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

این در حالی است که میزان تولید فولاد ایران طی مدت مورد بررسی با رشد ۱.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۹میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید.

۶۳ فولادساز بزرگ جهان طی آگوست ۲۰۲۳میلادی۱۵۲میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان تولید رشد۲.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی نشان می دهد.

ایران توانست طی آگوست سال جاری میلادی یک میلیون و ۶۰۰هزار تن فولاد خام تولید کند که حاکی از افت ۲۴.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. ایران با این میزان تولید همچنان بر سکوی دهم تولید جهانی فولاد قرار دارد.

همچنین طی۸ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی، چین با تولید ۷۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام همچنان پیشتاز تولید این محصول در جهان است. پس از آن، هند با تولید ۹۲ میلیون و ۲۰۰هزار تن، ژاپن با تولید ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و ایالات متحده آمریکا با تولید ۵۳ میلیون و ۸۰۰ هزا تن و روسیه با تولید ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام توانستند به ترتیب در جایگاه های دوم تا پنجم جای گیرند.

طی مدت یاد شده، کره جنوبی با تولید ۴۵ میلیون تن، آلمان با تولید ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ایران با تولید ۱۹ میلیون و ۷۰۰هزار تن به ترتیب در رتبه های ششم تا دهم ایستادند.

کد خبر 34416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =