پیش بینی قیمت دلار امروز ۵ مهر

به نظر می رسد که اخبار ضد و نقیض سیاسی موجب شده که سطح اعتماد معامله گران تا حدودی افت کند و همین امر زمینه ساز کاهش تقاضا در بازار ارز شده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز ، قیمت دلار تهران در معاملات نقدی روز سه شنبه با خبر فیک امواج مدیا کاهشی شد ولی با تکذیب خبر، دوباره بازگشتی رو به بالا داشت. البته در کل نسبت به روز دوشنبه رنج بود و در حول و حوش ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

در روز یکشنبه وزارت خارجه توییت منتسب به علی باقری مذاکره کننده ارشد کشور را تکذیب کرد. در شبکه اجتماعی اکس در توییتی به نام باقری ادعا شده بود که مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا امیدوار کننده بوده و قرار است نماینده ارشد مذاکرات ایران در وین با نماینده کشورهای دخیل در مذاکرات گفت‌وگو کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در روز دوشنبه اعلام کرد که در رابطه با ابتکار پادشاه عمان برای تسریع بازگشت طرف‌ها به برجام نمی‌تواند جزییات را مطرح کند - تا مسائل مربوط به توافق هسته‌ای در ابهام باقی بماند. از طرفی وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کیودو ژاپن تاکید کرده است که ژاپن طرحی را برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه پنج به‌علاوه یک پیشنهاد داده است. در فاصله زمانی کمتر از یک ماهی که به انقضای بند غروب مانده، هنوز مشخص نیست که میانجی‌گری کدام کشور باعث شروع مذاکرات هسته‌ای خواهد.

روز قبل هم امواج مدیا به نقل از منابع آگاه ادعا کرد که مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دریافت کرده‌اند و در هفته‌های پیش‌رو علی باقری وزیر خارجه آماده است تا با رابرت مک گورک هماهنگ‌کننده کاخ سفید در خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کند. در ادامه هم وزارت خارجه ایران ادعای مطرح شده ازسوی امواج مدیا را رد کرد تا پس از رد خبر جعلی احتمال تصویب اف ای تی اف و توییت منتسب به علی باقری، ادعای مذاکره مستقیم با آمریکا، این سومین خبری باشد که در این هفته تکذیب می‌شود.

اما در روز گذشته متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده درخواست وزیر خارجه ایران برای سفر به واشنگتن را رد کرده است. بیم و امیدها، خبرها و تکذیب‌ها در بازار ارز باعث شده تا معامله‌گران نقدی فعلا تا مشخص شدن جهت اخبار از معاملات دست‌بکشند و دلار در نیمه اول کانال ۴۹ هزار تومانی حبس شود.

دیروز تکذیبیه خبر مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا در پایان معاملات درهم منتشر شد ، در نتیجه این خبر تاثیر چندانی روی روند کاهشی قیمت قیمت درهم نداشت، باید منتظر ماند ودید که پیامدهای این تکذیب امروز چه تاثیری بر قیمت این ارز خواهد گذاشت.

از نگاه تکنیکالیست‌ها در حال حاضر درهم امارات روی حمایت ۵۰ درصدی فیبوناچی قرار گرفته و در صورت ازدست‌دادن آن حمایت‌های ۱۳ هزار و ۵۵۰ و ۱۳ هزار و ۵۱۰ تومان را پیشِرو دارد. محدوده ۱۳ هزار و ۷۷۰  تومان مقاومت مهم درهم است که شکست آن شرط صعودی شدن درهم و بازار ارز است.

معامله‌گران معتقدند با توجه به کاهش قیمت طلای آبشده و از دست رفتن قیمت  دلار سلیمانیه  در پشت خط،  قیمت دلار امروز  احتمالا بیشتر بر مدار کاهش باشد. قیمت دلار هرات برای کاهش ابتدا باید مرز حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد و برای کاهش بیشتر باید با حمایت ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان دست و پنجه نرم کند. سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان با به انجام رسیدن تبادل زندانیان و آزادسازی منابع بلوکه شده از دست نرفت.

کد خبر 34438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =