امنیت سرمایه‌گذاری؛ مزیت مهم گواهی سپرده شمش طلا

میثم علیمحمدی گفت: باتوجه به آنکه شمش طلا در صندوق امانت بانک نگهداری می‌شود، سرمایه‌گذاری روی گواهی سپرده شمش طلا از امنیت بالایی برخوردار است.

به گزارش بیداربورس، کارشناس بورس کالا در رابطه با معاملات شمش طلا در بورس کالا، اظهار کرد: بورس کالا طی چند سال اخیر اقدام به طراحی ابزار جدیدی کرد تا سرمایه‌گذاران بتوانند بدون محدودیت در کالاهای مختلف اعم از کشاورزی، صنعتی و ... سرمایه‌گذاری کنند.

او افزود: شمش طلا جزء کالاهایی به حساب می‌آید که هزینه نگهداری آن به سبب ریسک‌های متعدد بسیار بالاست، اما بورس کالا با راه‌اندازی گواهی شمش طلا فرآیندی را تعریف کرده که سرمایه‌گذاران با سرمایه اندک بتوانند روی این محصول سرمایه‌گذاری کنند.

این کارشناس بورس کالا در ادامه درمورد مزایای گواهی سپرده شمش طلا، بیان کرد: باتوجه به آنکه شمش طلای پشتوانه گواهی سپرده در صندوق امانات بانک نگهداری می‌شود، سرمایه‌گذاری روی گواهی سپرده از امنیت بالایی برخوردار است. همچنین باتوجه به آنکه این کالا در انبارهای بانک توسط آزمایشگاه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد از استاندارهای لازم نیز برخوردارند.‎

علیمحمدی افزود: باتوجه به آنکه در حال حاضر هر گواهی که در بورس کالا معامله می‌شود معادل ۱۰۰ سوت است، این امر موجب شده تا قدرت نقدشوندگی این گواهی‌ها افزایش یافته و هزینه خرید و فروش این اوراق کاهش یابد. همچنین ورود صندوق‌ها به بحث گواهی سپرده شمش طلا به مرور موجب افزایش معاملات، شفافیت، جمع‌آوری منابع خرد از بازار آزاد و... می‌شود.

وی در خاتمه گفت: همچنین این اوراق توانسته پیوندی میان بانک با بازار سرمایه ایجاد کند؛ کما اینکه گواهی سپرده شمش طلای بانک صادرات ایران هم فردا درج خواهد شد.

کد خبر 34555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =