خوراک "زاگرس" به دلیل عدم تمکین به مصوبه دولت قطع و کاهش یافت

عدم تمکین شرکت گاز و مبین انرژی خلیج فارس بر تغییر نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک، منجر به قطع و کاهش گاز خوراک واحد اول و دوم شرکت پتروشیمی زاگرس شد.

به گزارش بیداربورس، شرکت پتروشیمی زاگرس از عدم تمکین شرکت گاز و مبین انرژی خلیج فارس بر تغییر نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک و اقدام به قطع و کاهش گاز خوراک واحد اول و دوم خبر داد و با توقف یک ساعته نماد ، آماده بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش، متین دیداری مدیرعامل "زاگرس" در خصوص محدودیت مصرف گاز و کاهش ظرفیت تولیدی اعلام کرد: با توجه به نامه‌های ۲۹ شهریور و سوم مهر شرکت مبین انرژی خلیج فارس در خصوص قطع گاز خوراک، متاسفانه شرکت ملی گاز و شرکت مبین انرژی خلیج فارس به رغم مصوبه ۱۱ شهریور هیات وزیران مبنی بر تغییر نحوه محاسبه نرخ گاز خوراک و اصلاح مصوبه ۲۹ خرداد به منظور تعیین نرخ گاز خوراک شرکت‌های پتروشیمی و بطور مشخص شرکت‌ های متانولی، کماکان صورتحساب را با مبالغ غیر واقعی و غیرقانونی ۷ هزار تومان ارسال می‌کنند و به دلیل عدم پذیرش این شرکت در اقدامی غیر سازنده در سال مهار تورم و رشد تولید نسبت به قطع گاز خوراک واحد اول و کاهش گاز واحد دوم اقدام کردند.

در این راستا واحد اول تولیدی شرکت تا اطلاع ثانوی از سرویس خارج و واحد دوم نیز با کاهش ظرفیت مواجه شد. لذا به محض رفع محدودیت تامین گاز و امکان شروع مجدد تولید و افزایش ظرفیت واحدها موضوع از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 34562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =