ابزار فروش متری مسکن تا پایان ماه آینده در اختیار بازار سرمایه قرار خواهد گرفت

مدیر پژوهش توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس گفت: قرار است که فروش متری مسکن در قالب اوراق سلف در بازار سرمایه رقم بخورد.

به گزارش بیداربورس،  حامدی مدیر پژوهش توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه قرار است فروش متری مسکن در قالب اوراق سلف در بازار سرمایه رقم بخورد، گفت: نظرخواهی از فعالان بازار حوزه مسکن و برنامه ریزی‌های لازم توسط بورس کالا صورت گرفته است تا بتوان از املاک مناسب برای این اقدام استفاده کرد و به امید خدا در ماه آینده با مصوبه هیات مدیره سازمان بورس تلاش بر این است که ابزار در  اختیار بازار قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مزایای این اوراق این است که خرد پذیری را در بازار سرمایه عملیاتی می‌کند و تمام افراد می‌توانند در این بخش سرمایه‌گذاری داشته باشند.

او افزود: تعیین این که چه املاکی در این بخش باشد بر عهده بورس کالا خواهد بود، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که به سبب دادن اطمینان خاطر به سرمایه‌گذاران قطعا املاکی عرضه خواهد شد که که سرمایه‌گذار خیال آسوده را داشته باشد حالا این املاک می‌تواند برای شهرداری و یا موارد دیگر باشد.

حامدی گفت: در کل این بحث اوراق سلف مسکن تا پایان سال قطعی و اجرایی خواهد شد، اما یکسری دغدغه‌هایی وجود دارد که باید حتما رفع شود در نهایت می‌تواند گفت تا ماه آینده این ابزار آماده استفاده خواهد بود، اما اجرایی شدن آن ممکن است ماه آینده رخ ندهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 34597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =