مقایسه قیمت خودروهای وارداتی در ایران و امارات با اختلاف چند میلیاردی

خودروهای خارجی در تهران چند میلیارد تومان بیشتر از مشابه آن در کشورهای حوزه خلیج فارس به فروش می رسند.

به گزارش بیداربورس به نقل از تجارت‌نیوز، طی سال‌های اخیر قیمت خودروهای وارداتی در بازار ایران نسبت به همسایه اماراتی، اختلاف فاحشی پیدا کرده و امارات یکی از پرمتقاضی‌ترین کشورهای حوزه خلیج فارس جهت واردات خودروهای تجملی به شمار می‌آید. از این رو خودرو در این کشور نسبت به بازار ایران از قیمت مناسبی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، بازار خودرو ایران در سال‌های اخیر تحت تأثیر ممنوعیت واردات، ضربه‌های شدیدی دیده و دچار افزایش قیمت عجیب شده است. البته طی چند ماه گذشته با انتشار اخبار مربوط به واردات، قیمت خودروهای وارداتی نیز افت بسیاری را تجربه کردند اما این کاهش قیمت‌ها در برابر افزایش نرخی که سال‌های گذشته داشتند، میزان قابل توجهی نبوده و همچنان اختلاف قیمت خودروهای وارداتی در داخل ایران، بسیار بالاتر از امارات گزارش می‌شود.

اختلاف قیمت خودروهای وارداتی در ایران و امارات

قیمت خودروهای وارداتی در ایران و امارات

در این فهرست شش محصول نسبتاً پرطرفدار در بازار جهانی به چشم می‌خورد که سعی شده مدل ساخت و کارکرد هرکدام از خودروها، مشابه یکدیگر باشد. قیمت خودروهای وارداتی در بازار ایران و امارات از وب‌سایت‌های خرید و فروش خودرو در هر یک از این کشورها برداشته شده و همچنین خودروهای بازار ایران، ارزان‌ترین تیپ در نظر گرفته شده که قیمت پایین‌تری داشته باشد.

قیمت خودروهای وارداتی در ایران و امارات

در فهرست، خودروهای BMW X۴ نسخه نیمه‌فول، پورشه ماکان نسخه پنج کلید، تویوتا پریوس تیپ ۲ و هایلوکس دنده‌ای، عنوان شده که با اختلاف قیمت بیش از چند میلیارد در بازار ایران به فروش می رسند.

اختلاف ۳ تا ۸ برابری قیمت‌ها

خودروهای وارداتی در بازار ایران حدود سه الی هشت برابر بالاتر از بازار امارات به فروش می‌رسند که به معنی گران‌فروشی آشکار خودروهای وارداتی به بهانه ممنوعیت واردات خودرو است. به‌عنوان مثال پورشه ماکان ۲۰۱۷ با کارکرد ۱۳۷ هزار کیلومتر در ایران تقریباً ۸.۵ میلیارد تومان گران‌تر از امارات به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

برخی کارشناسان بازار بر این باورند دولت تعرفه‌های گمرکی بسیاری برای خودروهای وارداتی وضع کرده تا از این طریق، حمایت را از صنعت خودرو اعلام کند اما همین امر موجب گرانی بیش از حد قیمت خودروهای خارجی شده است.

کد خبر 34754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =