مصر بزرگترین واردکننده غلات روسیه شد

داده‌ها نشان می‌دهد مصر تنها در سه ماه بیش از دو میلیون تن محصول وارد کرده است.

به گزارش بیداربورس، اتحادیه صادرکنندگان غلات روسیه اعلام کرد که مصر پس از خرید بیش از دو میلیون تن در سه ماه به بزرگترین واردکننده غلات روسیه تبدیل شده است.

قاهره از جولای تا سپتامبر، ۲.۰۳۱ میلیون تن غلات خریداری کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱.۸۶۲ میلیون تن وارد کرد و ۹.۱ درصد افزایش داشت.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن بود که در اوایل ماه جاری، مصر با خروج از روش سنتی خود برای خرید غلات از طریق مناقصه، حدود ۵۰۰ هزار تن گندم از روسیه خریداری کرده است.

مصر یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم در جهان است. بر اساس داده های منتشر شده اتحادیه صادرکنندگان غلات، مصر در ماه‌های جولای و آگوست واردات گندم روسیه خود را ۱۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داد که به ۱.۲۸ میلیون تن رسید.

ترکیه با واردات ۱.۸۶۴ میلیون تن و یا منفی ۱۰.۳ درصد در جولای تا سپتامبر، دومین خریدار بزرگ غلات روسیه بود.

واردکنندگان بزرگ غلات روسیه شامل عربستان سعودی است که خرید خود را با ۶۱.۲ درصد افزایش به ۱.۶۶۴ میلیون تن رساند و لیبی پس از اینکه واردات غلات خود شاهد افزایش شدید ۱۷۸ درصدی نسبت به سال گذشته بود، در رتبه پنجم قرار گرفت و به ۱.۱۰۸ میلیون تن رسید که این در مقایسه با تنها ۳۹۸ هزار تن در سال ۲۰۲۲ است.

طبق گزارش راشاتودی، بر اساس آمارهای رسمی، روسیه در سه ماه جولای تا سپتامبر در مجموع ۱۸.۱۸ میلیون تن غلات صادر کرده است که عرضه آن به بازارهای جهانی را ۶۱ درصد یا ۱۱.۲ میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

کد خبر 34763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =