پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۹ مهر

قیمت سکه در معاملات نقدی روز گذشته ریزش کرد اما در حال حاضر سکه بازان روند قیمت سکه امامی در بازار امروز را چگونه پیش بینی کرده اند؟

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز ،شیب صعودی قیمت سکه امامی‌که در سه روز ابتدای هفته جاری شدت گرفته بود در روز سه شنبه‌ به دنبال کاهش‌ قیمت دلار کم شد.

بررسی ها نشان می دهد روز گذشته صف فروش سکه‌بیشتر از صف خرید بود و قیمت‌سکه امامی با کاهش تقریبا یک میلیون و سیصد هزار تومانی تا  مرز ۲۹ میلیون‌تومان پایین آمد.

تکنیکال‌کارها می گویند قیمت سکه امامی در روز قبل بیشتر از دلار کاهش یافت و الگوی مرد به داراویخته وارون در نمودار تکنیکی سکه امامی رونمایی شد. بر اساس این الگو، کندل وارون مرد به دار آویخته در روز دوشنبه برای بازار ارز ثبت شد این الگو شامل یک‌بدنه کوچک مستطیلی یا مربعی بدون سایه پایینی و با سایه بالایی بلند است که طول سایه بالایی دو تا سه برابر طول بدنه است.

این الگو نشان دهنده آن است که خریدار بیشتری در بازار باقی نمانده است تا شتاب ضروری برای افزایش قیمت را فراهم کند و در پایان روند صعودی بازار در نمودار مشاهده می‌شود.

این الگو برای سکه در حالی تایید شد که در روز قبل کندل قیمتی سکه پایین‌تر از کندل روز دوشنبه باز و بسته شد؛ یک کندل نزولی که تشکیل الگوی وارون مرد به دار آویخته را تایید کرد و باعث کاهش قیمت سکه می‌شود. باتوجه به شرایط به وجود آمده سکه روز قبل حمایت مهم و سرنوشت ساز نیمه کانال ۲۹ میلیون تومانی را از دست داد و انتظار می رود فعلا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومانی مهم‌ترین حمایت سکه باشد.

در حال حاضر تکنیکالیست ها باور دارند تا زمانی که سکه امامی بالای مرز ۲۸ میلیون تومان قرار  دارد احتمال رشد قیمت سکه وجود دارد. به عقیده آنها سکه در شرایط کنونی مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۴۰۰هزار تومان را پیش روی خود دارد و اگر سکه از این محدوده عبور کند، شانس ورود مجدد آن به کانال ۳۰ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

اما اگر در روز چهارشنبه اخبار سیاسی و نرخ دلار به نفع جناح کاهشی بازار عمل کند این امر ممکن است باعث عقب نشینی سکه بازان از خاکریز ۲۹ میلیون تومان شود.

کد خبر 34878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =