رشد ۴۰ درصدی تولید خودرو

سخنگوی دولت مدعی تملک ۶ میلیارد دلار منابع آزاد شده توسط ۶ بانک بورسی و دولتی، افزایش ۴۰ درصدی تولید خودرو شد و افزایش رقم یارانه را تکذیب کرد.

به گزارش بیداربورس، علی بهادری جهرمی با اشاره به اینکه ۶ میلیارد دلار منابع ارزی آزاد شده در اختیار بانک های ایرانی در قطر بوده ( ۵ بانک‌ بورسی و فرابورسی پاسارگاد، کارآفرین، گردشگری و شهر به همراه بانک دولتی کشاوزی) و تحت کلید بانک مرکزی هستند، گفت: رئیس جمهور تاکید کرده  منابع ارزی برای رشد مورد استفاده قرار گیرد.

براساس این گزارش، آمریکا اعلام کرده حتی یک سنت از این پول هم به ایران نرفته و هیچ پولی از این ۶ میلیارد دلار جدا نشده و این پول هرگز توسط حکومت ایران مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

وی مدعی افزایش ۴۰ درصدی تولید خودرو نسبت به سال گذشته و عرضه یک میلیون و ۳۴۷ هزار خودرو شد و ادامه داد: برای ارتقا کیفیت، تولید تیبا، سمند، ۴۰۵ و تیبا ۲ توقیف شد و خودروهای جدید با استانداردهای بالاتر مثل شاهین، تارا و اطلس افزایش تولید دارند. برنامه سال جاری هم کاملا محقق می‌شود. تولید خودروهای برقی نیز با کمک شرکت‌های دانش بنیان به مرحله اجرایی رسیده و ایستگاه‌های شارژ برقی در حال افتتاح هستند.

بهادری جهرمی با تکذیب افزایش رقم یارانه، افزود: یارانه نه افزایش می‌یابد نه شیوه پرداخت تغییر می‌کند. تنها شیوه دهک‌بندی به صدک بندی ارتقا می‌یابد و به جای اینکه از نظر مالی در ده دهک باشد، هر دهک به ده دهک تقسیم می‌شود.

به گفته بهادی جهرمی، آیین نامه واردات خودرو در حال تدوین نهایی بوده و دولت در تشکیل و تاسیس شورای رقابت نقشی نداشته و طبق مصوبه مجلس است.. بنابراین هر تصمیمی برای این نهاد باید از سوی مجلس گرفته شود.

کد خبر 35124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =