۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

نکته مهم بورس چیست؟

مهرنوش صالحی_تحلیلگر واحد تمتا شرکت سبدگردان هدف
نکته مهم بورس چیست؟

یک کارشناس بازارسرمایه درتشریح نکته حائز اهمیت این روزهای بازارسرمایه عنوان کرد: ارزش معاملات و میزان نقدینگی درگردش بازارسرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است و تازمانی که ارزش معاملات به حد مطلوب نرسد، نمی‌توان روندی رو به بالا برای کلیت بازار متصور شد.

*بررسی دلایل شکل‌گیری روندی متعادل در بازارسرمایه

مهرنوش صالحی، تحلیلگر واحد تمتا شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بیداربورس با بیان اینکه درهفته گذشته به جز روز چهارشنبه، شاهد روندی متعادل در بازار سرمایه بودیم، خاطرنشان کرد: دلایل مختلفی در خصوص روند متعادل بازارسرمایه وجود داشت که از جمله می‌توان به توقف فعالیت بازارگردان‌ها در سمت فروش، اخبار حمایتی منتشر شده در خصوص بازار سرمایه، ورود منابع پذیره نویسی شده صندوق‌ها به بازار، کاهش قیمت سهام در روزهای اخیر و ارزندگی بازار، تخصیص منابع به صندوق تثبیت، افزایش فروش نفت، ارامش نسبی سیاسی و .... اشاره کرد.

*بورس، تحت تاثیر افزایش تنش‌های منطقه

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به این موضوع که در روز چهارشنبه شرایط بورس متفاوت بود، گفت: به دلیل شوک ایجاد شده ناشی ازفاجعه رخداد در غزه، روند معاملات شرایط خوبی را نداشت و با توجه به ابهامی که در خصوص شرایط پیش‌رو وجود داشت، شاهد بودیم که فشار فروش نسبت به روزهای قبل افزایش یافت و خریداران و فروشندگان بیشتر نظاره‌گر بازار بودند .

*شرط ایجاد تحرکات مثبت در بورس چیست؟

به گفته صالحی طی روزهای پایانی مهرماه گزارشات بیشتری از شرکت‌ها در کدال منتشر خواهد شد و این امر منجر می‌شود تا سرمایه گذاران با اطلاعات بیشتری در خصوص شرکت‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه اقدام کنند.

به عقیده وی در صورتی که شاهد اخبار منفی دیگری از درگیری اسرائیل و حماس نباشیم، می توان انتظار داشت که با انتشار گزارشات شرکت‌ها و بهبود وضعیت سودآوری آن‌ها تحرکات مثبتی در بازارسرمایه ایجاد شود .

او درتشریح نکته حائز اهمیت این روزهای بازارسرمایه عنوان کرد: ارزش معاملات و میزان نقدینگی درگردش بازارسرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است و تازمانی که ارزش معاملات به حد مطلوب نرسد، نمی‌توان روندی رو به بالا برای کلیت بازار متصور شد.

*چگونه صنایع برتر بازارسرمایه را بشناسیم؟

این کارشناس بازارسرمایه همچنین ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری، وضعیت بنیادی سهام و اخبار پیرامون صنایع باید مورد توجه قرار گیرد تا صنایع برتر شناسایی و جهت سرمایه‌گذاری انتخاب شوند.

صالحی در پایان گفت‌وگوی خود با بیداربورس یادآور شد: باتوجه به بررسی‌های انجام شده انتظار می‌رود شرکت‌های فولادی، ذغال‌سنگی، قطعات خودرو، دارویی، زراعت و سهام کوچک و تک سهم‌ها در برخی صنایع از جمله حمل و نقل گزارش‌های خوبی را منتشر کنند.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 35264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =