کاهش ۵۰ درصدی حجم معاملات مسکن و میانگین قیمت ۸۱ میلیون تومانی هر متر!

مرکز آمار اعلام کرد: معاملات ماه گذشته مسکن تهران با کاهش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد و متوسط قیمت هر متر مسکن هم به حدود ۸۱ میلیون تومان رسید.

به گزارش بیداربورس، مرکز آمار در بررسی تحولات بازار مسکن، اعلام کرد: متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران با استناد به اطلاعات سامانه املاک و مستغلات به ۸۰.۸ میلیون تومان رسید.

بر اساس این گزارش، بررسی متوسط قیمت مسکن در ۲۲ منطقه تهران هم نشان می دهد فاصله قیمت مسکن در شهر تهران از گران‌ترین تا ارزان‌ترین منطقه، بیش از متری ۱۱۶ میلیون تومان است.

در بین مناطق ۲۲ گانه، منطقه یک با ۱۸۰ معامله و با متوسط قیمت ۱۵۷.۹ میلیون تومانی در صدر گران‌ترین منطقه قرار گرفت. متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲ و ۳ نیز با ثبت ۲۸۰ و ۱۱۵ فقره معامله، ۱۲۷.۱ و ۱۳۸.۲ هزار میلیون تومان اعلام شد.

در مناطق ۴، ۵ و ۶ متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۹۱.۸ میلیون، ۹۳.۵ میلیون و ۱۰۹.۳ میلیون تومان و کل معاملات این ۳ منطقه نیز ۷۳۹ فقره بود. متوسط قیمت مسکن در ۶ منطقه تهران کمتر از ۵۰ میلیون تومان بوده و کمترین متوسط قیمت با ۴۱.۵ میلیون تومان مربوط به منطقه ۱۸ است. بیشترین معامله مسکن طبق معمول مربوط به منطقه ۵ با ۳۹۰ فقره و کمترین معامله با ۴۵ فقره برای منطقه ۱۹ است.

در مجموع طی شهریور ۳۰۰۸ معامله مسکن در سامانه املاک و مستغلات ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

کد خبر 35296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =