انتقاد از دو مرجع انتشار آمار

رئیس سازمان برنامه و بودجه با انتقاد از از بانک مرکزی و مرکز آمار در انتشار نرخ رشد اقتصادی، علت عدم تحقق بودجه سال جاری را اعلام کرد و از واگذاری فقط ۱۰ هزار میلیارد تومانی دارایی ها خبر داد!

به گزارش بیداربورس، داود منظور با اشاره به نرخ رشد اقتصادی ۷.۸ درصدی در سه ماه اول سال جاری و پیش بینی تکرار این رویه در تابستان از تفاوت آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، انتقاد کرد و گفت: نرخ رشد اقتصادی توسط بانک مرکزی، مثبت و از سوی مرکز آمار، منفی اعلام شده که این فاصله منطقی نیست. بر این اساس باید بر روی روش‌ها به تفاهم رسید. در غیر این صورت اختلافات، مشروعیت داده‌ها را زیر سوال می‌برد. در این میاپن ساختار سه دهه قبل مرکز آمار هم باید اصلاح شود.

وی افزود: با توجه به نهایی شدن برنامه هفتم در مجلس، تلاش می شود بودجه سال بعد با رویکردهای این برنامه نهایی شود. بنابراین پیش نویس بودجه هم امروز آماده و در دولت ارائه و بعد از پایان لایحه برنامه هفتمریال مرحله اول بودجه به مجلس ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: طی ۷ ماه گذشته هم ۷۰ درصد از منابع و درآمدهای بودجه تحقق یافته و دلیل عقب افتادگی نیز عدم تحقق درآمد ناشی از مولدسازی دارایی ها و ۶۲۰ هزار میلیارد تومان نفتی و فرض بر این بود که با قیمت ۸۰ دلار حدود ۱.۵ میلیون بشکه نفت صادر شود اما در بسیاری از ماه ها، قیمت فروش و میزان صادرات به خصوص در تابستان با افزایش مصرف بنزین کمتر بود.

به گفته منظور، آمار فروش دارایی های مازاد دولت هم طی ۷ ماه سال کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان بود که با پیش بینی ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی  فاصله بسیار زیادی دارد.

کد خبر 35346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =