عامل ثبات‌ شاخص بورس و شرط رسیدن به سقف ۲.۵ میلیون واحدی

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به قرار گرفتن شاخص در محدوده‌های حمایتی مستحکم، عامل حرکت به سقف ۲.۵ میلیون واحدی بورس را اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس، نیما میرزایی با اشاره به وضعیت نوسانی و سر درگمی عجیب بازار سرمایه در چند ماه اخیر به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: هفتمین ماه سال همچون چشم‌ به‌ هم‌ زدنی به پایان رسید. با این وجود می‌توان بارقه‌هایی از امیدواری در صعود را مشاهده کرد. 

پس از نزول شاخص از سقف ۲.۵ میلیون واحدی به نظر می‌رسد با انتشار گزارش‌های جذاب ۶ ماهه شرکت‌ها و با وجود افزایش نرخ رشد نقدینگی در شرایط کنونی در محدوده‌های جذاب قیمتی ایستاده است. از این رو انتظار می‌رود حرکات نوسانی بروز دهد و به‌ آرامی رشد قیمتی را تجربه کند و نماگرها نیز مجددا به سقف‌های قبلی گام بردارند.

از طرفی دیروز گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات سرتاسر سبزپوش بود. در شرایطی که نقدینگی توان رشد دسته‌جمعی سهام را نداشته باشد، روز معاملاتی پرثمری را برای سرمایه‌گذاران این گروه به ارمغان آورده است.

بنابراین سطح حمایتی ۲ میلیون واحدی شاخص، مستحکم بوده و با توجه به اینکه نرخ ارز نیز تمایل محسوسی به کاهش قیمت نشان نمی‌دهد و گزارش‌های ۶ ماهه افق روشنی برای سهامداران ترسیم ساخته و افزایش ارزش معاملات می‌تواند حرکت باثبات‌ بازار را ترسیم کند.

کد خبر 35347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =