ارتقای انگیزه سرمایه‌گذاران، از نکات کلیدی بودجه ۱۴۰۳ است

علی نبوی گفت: اگر دولت بتواند مشوق‌هایی را در بودجه ۱۴۰۳ برای سرمایه‌گذاران در کشور در نظر بگیرد، به مرور زمان فعالان اقتصادی ترغیب شده و سرمایه‌گذاری‌های خود را توسعه خواهند داد.

به گزارش بیداربورس علی نبوی، کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر اینکه دولت در بحث مربوط به بودجه ۱۴۰۳ باید رشد سرمایه‌گذاری را در راس امور و برنامه‌های خود قرار دهد، بیان کرد: با توجه به کاهش سرمایه‌گذاری در قبال افزایش نرخ استهلاک در واحدهای صنعتی و تولیدی، اگر دولت بتواند مشوق‌هایی را در بودجه ۱۴۰۳ برای سرمایه‌گذاری در کشور در نظر بگیرد، به مرور زمان فعالان اقتصادی ترغیب شده و سرمایه‌گذاری‌های خود را توسعه خواهند داد.

نبوی با تاکید به اینکه برای حمایت از بازار سرمایه نیاز به جذب اعتماد و ارتقای انگیزه برای فعال اقتصادی به منظور ورود به بازار است، عنوان کرد: به نظر می‌رسد ارتقای انگیزه با پیش‌بینی مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران از جمله نکات کلیدی است و تا سرمایه‌گذاری در کشور صورت نگیرد، نمی‌توان انتظار ایجاد اشتغال، رشد GDP و افزایش درآمد و همچنین رشد بازار را داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اعلام اینکه در برنامه هفتم توسعه به موضوع حذف قیمت‌گذاری دستوری به عنوان یک موضوع کلان تاکید شده است، اظهار داشت: به طور مسلم، موضوع قیمت‌گذاری دستوری چالش‌های بسیاری را برای بازار سرمایه و صنایع بزرگ کشور به همراه داشته است که بهتر است در برنامه ۵ ساله هفتم توسعه، بیش از پیش به آن پرداخته شده و برای حذف آن دولت اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت با حمایت از صنایع بزرگ موجب می‌شود انگیزه سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در بازار و فعالیت های اقتصادی تقویت شده و فعالیت اقتصادی به سرانجام برسند.

نبوی یادآور شد؛ به منظور رشد اقتصادی و حمایت از بازار بهتر است زیرساخت‌های تولیدی کشور هم توسعه یابد. به طوری که با بررسی بیشتر مسائل و مشکلات و ریشه یابی آنها، اقدامات قابل توجهی در بحث مربوط به تولید و توسعه آن انجام دهیم.

کد خبر 35355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =